Pancakes cu ovăz





Pentru astazi niste pancakes mai usurele si mai dietetice, cu un continut scazut de gluten. Intr-o sambata dimineata, pe cand imi doream ceva dulce alaturi de cafea, m-am gandit la niste pancakes bune, insa pe care sa le savurez oarecum "mai impacata" cu gandul ca nu pot avea asa multe calorii :). Prima data cand am facut fabuloasa reteta de Pancakes cu cirese si rom pe care o gasiti AICI, mi-am zis ca aceea va fi reteta mea preferata si nu o voi inlocui niciodata. Eh, dupa ce le-am facut pe astea cu ovaz...parca imi vine sa ma razgandesc! :). Despre pancakes astea cu ovaz va zic ca sunt minunate si ca sunt speciale pentru ca: sunt atat de usoare, incat ai crede ca sunt niste pernite umplute cu fulgi. Credeti-ma ce va spun: sunt foarte usoare si fragede! Din compozitia de mai jos mie mi-au iesit 5 bucati, deci...nici prea multe ca sa nu le poti manca pe toate odata :). Nu mai spun ca sunt si satioase! Chiar foarte satioase! Singura problema la ele a fost faptul ca, fiind atat de usoare si de pufoase, au fost totodata si mai uscate, nu asa umede, prin urmare au avut la final nevoie de mai mult sirop de artar decat ma asteptam, dar nah, fiecare cu gustu lui :).

Nu va mai tin in suspans, iata reteta (pentru 5 bucati):

150 g faina de ovaz
2 oua
2 lingurite ulei de cocos topit
3 linguri chefir (sau sana)
1 lingurita extract vanilie
(sau zahar vanilat)
2 lingurite praf de copt
1/2 lingurita scortisoara
1 praf sare
2 lingurite ulei cocos pentru uns tigaia



Separati albusurile de galbenusuri. Intr-un castron bateti albusurile impreuna cu sarea pana obtineti o spuma densa. Separat, intr-un alt castron amestecati galbenusurile impreuna cu zaharul vanilat, scortisoara, laptele batut si uleiul de cocos. Incorporati faina de ovaz amestecata cu praful de copt.


La sfarsit adaugati albusurile batute spuma. Prima data puneti 3 linguri de albus batut si amestecati compozitia energic. Restul de albus il incorporati incet si delicat. 


Intr-o tigaie non aderenta picurati cateva picaturi de ulei de cocos, lasati sa se incinga tigaia. Puneti 2 linguri din compozitia de pancakes in mijlocul tigaii si lasati sa se coaca. Atunci cand observati basicute la suprafata aluatului, intoarceti clatita cu ajutorul unei spatule. S-o intoarceti cu grija pentru ca este extrem de fragila! 


Mai lasati pe cealalta parte timp de 1 minut dupa care transferati pe o farfurie. Continuati cu restul de aluat. 


Si cand va spun ca sunt fragede, nu exagerez! Eu am rupt una incercand sa o transfer din tigaie. 


Deasupra lor puneti cateva feliute de banane sau orice alt fruct parfumat.


Puteti pune miere sau siropul preferat, eu am optat pentru siropul de artar pe care il iubesc la nebunie!


Astea sunt


Dupa cum v-am zis, solicita un pic mai mult sirop :)


Iar aici sectiunea cea pufoasa.


Enjoy!