Pancakes cu cireșe și rom







Pana va povestesc eu despre minunatele zile petrecute in Istanbul, va las aici o reteta de pancakes cu cirese si rom. Cirese pentru ca imi plac tare mult, iar rom..ca sa le dea o savoare aparte. Intr-un final, le puteti face cu orice fruct doriti, numai  sa aveti grija ca fructul sa nu fie prea zemos, iar cat despre aroma...puteti pune orice doriti :). Trebuie sa recunosc ca pe mine m-a apucat un dor si un drag nespus pentru cirese, astfel incat am facut si un cheesecake cu cirese. Daca cineva este interesat si de cheesecake-ul cu cirese, atunci sa-mi lase vorba aici si pun si reteta pentru treaba asta cu cirese :). Ma refeream la treaba asta adica, :)


Acum revin la pancakes :)
Iata varianta mea:

75 g unt 
1 ou
200 ml lapte batut
250 g faina
200 g cirese proaspete
1si 1/2 lingurite praf de copt
2 linguri zahar
5-6 picaturi esenta rom (sau dupa gust)
1 praf sare
cateva picaturi ulei pentru prajit


Spalati ciresele si curatati-le de cozi si samburi, dupa care tiati fiecare cireasa in jumatate,  lasati-le deoparte. Intr-un castron topiti untul la microunde, lasati-l sa se raceasca usor. Adaugati peste unt oul, amestecati cu telul


dupa care,  laptele batut si zaharul. 


Adaugati si esenta de rom, sarea si faina amestecata cu praful de copt. Incorporati usor cu ajutorul telului.



La sfarsit incorporati ciresele in aluat.


Incingeti o tigaie de teflon, picurati in ea 2-3 picaturi de ulei. Luati 2 linguri din compozitia de aluat cu cirese si puneti in tigaie, niveland aluatul cu spatele lingurii. Lasati pancake-ul sa se prajeasca in tigaie cam 3-4 minute, pana observati ca la suprafata apar mici bule de aer. Cu ajutorul unei spatule, intoarceti clatita si pe partea cealalta, pentru alte 3-4 minute. Scoateti pe un platou sau pe farfuria de servit si repetati operatiunea pentru celelalte clatite. 



Serviti calde cu sirop de artar 


sau cu miere, insa mie mi-au placut mai mult cu sirop de artar, pentru ca are o aroma de caramel aparte.


Siropul de cirese sau alt sirop este si acela bun. Va descurcati voi! :)



 Eu zic ca o sa va placa tare mult. 


Enjoy!