Tort cu zmeură și ciocolată-Tort cu flori sakura


Tort cu inghetata de ciocolata si fructe de padure, sau  Tort Tiramisu, raman deserturile mele de suflet. Mereu imi aduc aminte cu cat drag le-am pregatit pentru ziua sotului meu si pentru ziua aniversarea noastra. Anul acesta mi-am dorit din nou, un tort special care sa reprezinte iubirea si fericirea din sufletele noastre. Si...eu zic ca am reusit...:). Ciocolata pentru ca este preferata sotului meu, zmeura parfumata pentru mine si...ceva cu iz asiatic. Un copac cu flori sakura, flori de cires. Pentru ca intotdeauna mi-au placut florile de cires, pentru ca sunt iubite de japonezi si pentru ca sunt mici delicate si roz. 

Va las acum cu reteta:
pentru blat cu diametrul de 20 cm:

3 oua 
200 g zahar
200 g ciocolata 75%cacao
150 ml smantana lichida
50 g cacao
75 ml ulei
 220 g faina
2 lingurite extract de vanilie
1/2 lingurita praf de copt
1 varf lingurita bicarbonat
1 praf sare

pentru crema:

300 g zmeura proaspata (sau inghetata)
50 g zahar
150 g ciocolata alba
10 g gelatina granule
250 g mascarpone
200 ml smantana lichida pentru frisca
1 lingurita extract vanilie
50 g zmeura intreaga proaspata

pentru decor:
250 g crema mascarpone
50 g zahar pudra
cateva picaturi de extract vanilie
si
ciocolata neagra topita
floricele roz de zahar

Incingeti cuptorul la 185 grade Celsius. Tapetati fundul formei de tort cu hartie de copt, ungeti peretii tavii cu putin unt. 
Intr-o craticioara aduceti smantana lichida la punctul de fierbere, stingeti focul. Adaugati ciocolata si amestecati energic pana ce aceasta se topeste complet. Lasati sa se raceasca.
Intr-un castron incapator mixati bine de tot ouale impreuna cu zaharul timp de 3 minute  pana ce obtineti o compozitie spumoasa. Adaugati sarea si extractul de vanilie, uleiul si amestecati din nou. 


turnati peste amestecul de ciocolata racita


cu ajutorul unui tel incorporati usor ciocolata in amestecul de oua.


la sfarsit adaugati faina amestecata cu praful de copt si bicarbonatul, dupa care cacaoa cernuta. 


veti obtine o compozitie usor lichida care se scurge de pe tel. Turnati compozitia in forma de tort si dati la cuptor pentru 40 de minute. Intepati blatul cu o scobitoare, aceasta trebuie sa iasa curata din blat. Lasati blatul sa se raceasca complet.


Pentru crema, puneti cele 300 g zmeura intr-o craticioara impreuna cu zaharul, asezati craticioara pe foc. Fierbeti amestecul la foc mic (cam 10 minute) zdrobind zmeura usor cu furculita. 


Puneti zmeura intr-o strecuratoare asezata peste un castron. Cu spatele unei linguri pasati zmeura, astfel incat sa obtineti cat mai multa pulpa si suc de zmeura. 


Asezati castronul pe baie de aburi sau reincalziti la microunde, adaugati ciocolata alba taiata bucati. Amestecati pana ce toata ciocolata s-a topit. Hidratati gelatina in 3 linguri cu apa timp de 10 minute. Adaugati gelatina la amestecul de zmeura si ciocoalta alba.


Odata adaugata ciocolata alba, culoarea rosiatica a zmeurei se va schimba, insa veti obtine o noua culoare tare frumoasa. Lasati compozitia sa se raceasca complet, dupa care incorporati branza mascarpone. Mixati smantana lichida pana obtineti frisca, adaugati la compozitia de mai sus. 


Taiati blatul in 2 felii. Blatul meu s-a crapat un pic. Daca obtineti calota aceasta crapata, indepartati-o cu un cutit si nivelati, obtinand 2 felii de blat egale si frumoase. 


asezati pe platoul de servit prima felie de blat


deasupra puneti jumatate din cantitatea de crema


ca sa va fie mai usor, montati inelul de tort pe blat. In crema "infigeti" zmeura intreaga. Adaugati si restul de crema, iar peste puneti cealalta felie de blat.


dati tortul la frigider pentru 2-3 ore pana ce se intareste crema.
mixati mascarpone cu zaharul si extractul de vanilie, imbracati complet tortul 


pentru decor eu am decupat din zahar flori mici si mijlocii 


cu ajutorul unei pungute de ornat am facut trunchiul si ramurile copacului, peste care am pus floricelele sakura. Pe margine am pus florile cele mijlocii.


sunt sigura ca voi va veti descurca mult mai bine la ornat decat mine :))



am pregatit si 2 cupe de sampanie cu zmeura :)


si am servit prima feliuta :)



acum spre ca se vede motivul pentru care am vrut sa "infig" zmeura in crema de pe blat :))


un tort fin si delicat pe care am sa-l pastrez in inima mea mereu...


La multi ani, sotul meu! Te iubesc!


La multi ani si voua!


Sa fiti iubiti!