Faceți căutări pe acest blog

luni, 26 august 2013

Tort cu zmeură și ciocolată-Tort cu flori sakura


Tort cu inghetata de ciocolata si fructe de padure, sau  Tort Tiramisu, raman deserturile mele de suflet. Mereu imi aduc aminte cu cat drag le-am pregatit pentru ziua sotului meu si pentru ziua aniversarea noastra. Anul acesta mi-am dorit din nou, un tort special care sa reprezinte iubirea si fericirea din sufletele noastre. Si...eu zic ca am reusit...:). Ciocolata pentru ca este preferata sotului meu, zmeura parfumata pentru mine si...ceva cu iz asiatic. Un copac cu flori sakura, flori de cires. Pentru ca intotdeauna mi-au placut florile de cires, pentru ca sunt iubite de japonezi si pentru ca sunt mici delicate si roz. 

Va las acum cu reteta:
pentru blat cu diametrul de 20 cm:

3 oua 
200 g zahar
200 g ciocolata 75%cacao
150 ml smantana lichida
50 g cacao
75 ml ulei
 220 g faina
2 lingurite extract de vanilie
1/2 lingurita praf de copt
1 varf lingurita bicarbonat
1 praf sare

pentru crema:

300 g zmeura proaspata (sau inghetata)
50 g zahar
150 g ciocolata alba
10 g gelatina granule
250 g mascarpone
200 ml smantana lichida pentru frisca
1 lingurita extract vanilie
50 g zmeura intreaga proaspata

pentru decor:
250 g crema mascarpone
50 g zahar pudra
cateva picaturi de extract vanilie
si
ciocolata neagra topita
floricele roz de zahar

Incingeti cuptorul la 185 grade Celsius. Tapetati fundul formei de tort cu hartie de copt, ungeti peretii tavii cu putin unt. 
Intr-o craticioara aduceti smantana lichida la punctul de fierbere, stingeti focul. Adaugati ciocolata si amestecati energic pana ce aceasta se topeste complet. Lasati sa se raceasca.
Intr-un castron incapator mixati bine de tot ouale impreuna cu zaharul timp de 3 minute  pana ce obtineti o compozitie spumoasa. Adaugati sarea si extractul de vanilie, uleiul si amestecati din nou. 


turnati peste amestecul de ciocolata racita


cu ajutorul unui tel incorporati usor ciocolata in amestecul de oua.


la sfarsit adaugati faina amestecata cu praful de copt si bicarbonatul, dupa care cacaoa cernuta. 


veti obtine o compozitie usor lichida care se scurge de pe tel. Turnati compozitia in forma de tort si dati la cuptor pentru 40 de minute. Intepati blatul cu o scobitoare, aceasta trebuie sa iasa curata din blat. Lasati blatul sa se raceasca complet.


Pentru crema, puneti cele 300 g zmeura intr-o craticioara impreuna cu zaharul, asezati craticioara pe foc. Fierbeti amestecul la foc mic (cam 10 minute) zdrobind zmeura usor cu furculita. 


Puneti zmeura intr-o strecuratoare asezata peste un castron. Cu spatele unei linguri pasati zmeura, astfel incat sa obtineti cat mai multa pulpa si suc de zmeura. 


Asezati castronul pe baie de aburi sau reincalziti la microunde, adaugati ciocolata alba taiata bucati. Amestecati pana ce toata ciocolata s-a topit. Hidratati gelatina in 3 linguri cu apa timp de 10 minute. Adaugati gelatina la amestecul de zmeura si ciocoalta alba.


Odata adaugata ciocolata alba, culoarea rosiatica a zmeurei se va schimba, insa veti obtine o noua culoare tare frumoasa. Lasati compozitia sa se raceasca complet, dupa care incorporati branza mascarpone. Mixati smantana lichida pana obtineti frisca, adaugati la compozitia de mai sus. 


Taiati blatul in 2 felii. Blatul meu s-a crapat un pic. Daca obtineti calota aceasta crapata, indepartati-o cu un cutit si nivelati, obtinand 2 felii de blat egale si frumoase. 


asezati pe platoul de servit prima felie de blat


deasupra puneti jumatate din cantitatea de crema


ca sa va fie mai usor, montati inelul de tort pe blat. In crema "infigeti" zmeura intreaga. Adaugati si restul de crema, iar peste puneti cealalta felie de blat.


dati tortul la frigider pentru 2-3 ore pana ce se intareste crema.
mixati mascarpone cu zaharul si extractul de vanilie, imbracati complet tortul 


pentru decor eu am decupat din zahar flori mici si mijlocii 


cu ajutorul unei pungute de ornat am facut trunchiul si ramurile copacului, peste care am pus floricelele sakura. Pe margine am pus florile cele mijlocii.


sunt sigura ca voi va veti descurca mult mai bine la ornat decat mine :))



am pregatit si 2 cupe de sampanie cu zmeura :)


si am servit prima feliuta :)



acum spre ca se vede motivul pentru care am vrut sa "infig" zmeura in crema de pe blat :))


un tort fin si delicat pe care am sa-l pastrez in inima mea mereu...


La multi ani, sotul meu! Te iubesc!


La multi ani si voua!


Sa fiti iubiti! 

45 de comentarii:

  1. buna dimineata andreea, eu mi am facut un obicei in a perinda prin blogurile culinare si evident si prin al tau, nici nu astept sa mi trimiti via email retetele tale, caci eu nu am rabdare si tot intru intrebandu ma, doamne, ce o mai fii facut, oare a mai facut cumva tort? ca torturile sunt obsesia mea.
    si uite ca acum imi beau cafeaua si privesc cu adoratie si acest tort al tau si ca sa inchei, si tu ai loc in inima mea, pentru ca esti generoasa si oferi neconditionat frumusete si incantare dulce.
    sa fiti sanatosi si tu si sotul tau, la multi ani aniversarii voastre, sa ramaneti mereu tineri si sa va iubiti precum darul naturii, florile de cires :)
    cu multa placere si simpatie,
    aurelia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aurelia, pur si simplu, ma lasi fara cuvinte. Uneori mi-as dori sa postez mai multe retete, insa nu am timp suficient. Si sincer iti zic, de multe ori imi vin niste idei de deserturi, dar le uit apoi :). Ar trebui sa le scriu pe o hartie ceva :)). Iti multumesc din suflet pentru cuvintele frumoase si pentru faptul ca ma urmaresti si ma citesti. De asemenea iti multumim si pentru urarile frumoase si ti le intoarcem inzecit!
      Cu mult drag,
      Andreea

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Laura, iti multumesc! Sper sa il incerci si tu, este destul de usor de facut si este tare bun! Pup cu drag!

      Ștergere
  3. Un tort minunat! La multi ani frumosi si sanatosi sotului tau!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Paula, multumim mult pentru urari! As da oricand o felie din tortul acesta pentru o felie de dulce din acela de care faci tu :). Pup cu drag!

      Ștergere
  4. אין דברים כאלה יפים. כל הכבוד לך!!!! מהמם! מקסים! נהדר

    RăspundețiȘtergere
  5. Tortul arata superb! Mai este si bun pe deasupra! La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult Gabriela! Chiar a fost tare bun tortul! Am sa-l refac cu prima ocazie! Pup!

      Ștergere
  6. Si totusi, chiar daca au trecut doua zile de la eveniment, ma alatur celor dragi si va urez(tie si sotului tau sarbatorit) multi ani frumosi ca acest tort artistic realizat, care ne invaluie privirile cu atatea imagini si in acelasi timp ne provoaca la executie :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gina, evenimentul a fost acum ceva timp, prin iulie, dar eu abia acum am reusit sa postez reteta tortului. Dar urarile sunt binevenit oricand, iti multumim mult pentru ele si ti le intoarcem inzecit. Si daca te-am convins cu pozele, atunci haida, sa vad si rezultatul! :) Pup cu drag!

      Ștergere
  7. este superb tortul, de vis chiar, cum zicea si Laura.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim, Corina! Am vrut sa aiba o poveste frumoasa la baza, o poveste frumoasa, asa...ca a noastra :). Pup!

      Ștergere
  8. Happy Birthday to your husband!!!! Cake looks amazing.I will try to make it.Thank you for nice recipe.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zorica, thank you so much! I made this cake with so much love and passion. I am so happy you like it! I hope you try it and enjoy it! Hugs!

      Ștergere
  9. Am o intrebare de incepator: este vreo diferenta intre smantana lichida si smantana lichida pentru frisca?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exista smantana lichida si pentru gatit, cu grasime 15% sau 30%, insa aceea nu se va bate bine ca pentru frisca. Iti recomand La Dorna smantana lichida pentru frisca cu grasime 35%. Cu aceea nu vei da gres. Mult succes!

      Ștergere
  10. Cam cate kg are tortul acesta? Sau pentru cate persoane ar merge? Foarte folositor blog-ul tau. Felicitari!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim, nu am cantarit tortul, cred ca a avut in jur de 1,3-1,5 kg, avand in vedere ca e un tort cu diametrul de 20 de cm. Din el pot servi cam 8 persoane. Multumesc mult! :)

      Ștergere
  11. Foarte faine retetele tale. Felicitari si mult noroc in viitor

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc tare mult! :) Multa sanatate si succes in toate! Te mai astept pe la mine! :)

      Ștergere
  12. buna :) am si eu o intrebare: gelatina nu trebuie incalzita pana se topeste si apoi adaugata in crema? sau amestecul de zmeura si ciocolata ramane indeajuns de cald pentru a o topi?
    iti multumesc pentru raspuns si pentru toate retetele delicioase :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Elena! Amestecul de zmeura si ciocolata alba era indeajuns de cald, daca nu este cald, atunci il mai poti lasa 1 minut sau doua pe baie de aburi. Gelatina n-am mai topit-o separat, s-a topit in amestecul cald. Ideea e sa nu fie fierbinte, ci cald, temperatura suportabila la deget, cat sa se topeasca gelatina. Te mai astept pe la mine! :)

      Ștergere
  13. Unul dintre cele mai frumoase torturi pe care le-am vazut vreodata......De o delicatete rara.....Felicitari..<3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc tare mult, draga mea! Mi-as fi dorit sa-l pot orna mai frumos, dar nu stau prea bine la partea artistica :). Gustul insa, a fost tare bun si pafrumat! Am sa refac acest tort imediat ce apare zmeura proaspata. Te imbratisez cu drag! <3

      Ștergere
  14. La blat ca sa iasa compozitia de la final asa lichida inseamna ca ai pus mai putina faina decat ai scris.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, atata faina am pus, compozitia se scurge mai greu de pe tel, poate pare mai fluida, insa asa am surprins-o in poza.

      Ștergere
    2. Compozitia mea de la blat s-a facut extrem de vartoasa si nu-mi dau seama de la ce daca nu e de la faina sau cacao? Am mai pus un ou mic in plus când am vazut cum a iesit, sa se mai dezlege un pic. Am pus exact cantitatile scrise. Oricum s-a copt spre surpriza mea, nu ma asteptam. :)
      P.S. Ingredientele pe care le folosesti sunt din Romania? Ma gândesc ca poate locuiesti in strainatate si difera calitatea produselor fata de ale noastre.

      Ștergere
    3. Conteaza foarte mult calitatea ciocolatei si bineinteles ca si cacaoa. Ouale au fost intr-adevar mai mari, chiar am sa modific si am sa specific asta in reteta. Faina am folosit Grania, daca nu ma insel...Smantana lichida am folosit 32%. Blatul se coace fara probleme, chiar daca ne iese compozitia mai lichida sau mai vartoasa, pentru ca are ciocolata in compozitie.

      Ștergere
  15. Buna, oare as putea sa inlocuiesc zmeura cu capsuni? Am fff multi in gradina :) Multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Da, cred ca ar merge de minune si cu capsune. N-am incercat pana acum, dar eu stiu? Nu are ce sa fie rau! Gustul trebuie sa fie minunat! :)

      Ștergere
  16. arata nemaipomenit si cred ca a fost si tare gustos felicitari andreea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! A fost intr-adevar un tort special si delicios. Trebuie neaprat sa-l refac cand o sa am din nou zmeura proaspata.

      Ștergere
  17. Tortul arata nemaipomenit.Reteta pentru pasta de zahar ai postat pe undeva ? Blatul merge fara sa l insiropezi? Poate pe viitor faci o poza cu produsele folosite( asa de ansamblu ca sa nu se spuna ca i puplicitate mascata) ... nu toate produsele au aceeasi calitate.
    Multumim pentru tot!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult! Din pacate nu am facut eu pasta de zahar, am folosit din cea cumparata. E posibil ca blatul sa iasa un pic mai uscat, de aceea l-am insiropat. Nu-ti face probleme, blatul nu o sa fie prea umed, il poti insiropa numai putin. Spune-mi, te rog, ce anume produse folosite de mine te intereseaza si am sa-ti spun. In general nu-mi place sa pozez ingredientele cu ambalajele lor. Dar iti spun cu drag ce tip de produs si marca am folosit, daca te intereseaza. :) Spor in toate!

      Ștergere
    2. Buna ziua! vreau sa fac azi acest tort(care cred ca este supergustos)dar nu inteleg ceva:cand se face crema de zmeura se pune si pulpa de zmeura sau doar sucul?

      Ștergere
    3. Buna ziua! Dupa cum am zis si in postare, puneti pulpa si sucul de zmeura dupa ce ati pasat zmeura. Eu am pasat zmeura pentru ca nu mi-a placut ideea de samburi de zmeura in crema.

      Ștergere
  18. Buna Andreea, as vrea să știu unde pot să găsesc matrițele pentru floricele. Rezultatul este fain și de potrivesc cu un tort pentru o domnișoara de un an. mulțumesc. Cătălina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Catalina! Formele pentru floricele le-am comandat de pe net, insa acum se pot gasi si in supermarketuri sau chiar in piete. Spre exemplu, zilele trecute am dat peste astfel de forme in Piata Bucur Obor :).

      Ștergere
  19. Buna Andreea, as vrea să știu unde pot să găsesc matrițele pentru floricele. Rezultatul este fain și de potrivesc cu un tort pentru o domnișoara de un an. mulțumesc. Cătălina

    RăspundețiȘtergere
  20. buna ! blatul mai trebuie insiropat ? noi mancam ma insiropat si ma gandesc sa nu fie usacat!mai pot adauga cateva linguri se compot de visine sau isi trage el de la crema? georgiana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Georgiana. Eu una nu prea insiropez blatul de tort, insa daca va place, puteti sa il insiropati putin, dar nu foarte mult. Compot de visine e o varianta tare buna sau chiar putina cafea, merge bine cu ciocolata. Daca ai, poti pune putin sirop diluat de zmeura. Te mai astept pe la mine.

      Ștergere

Trimite-mi comentariu aici.