Supa de porumb cu creveti





Iata ca zilele friguroase au venit peste noi mai repede decat ne asteptam! Eu una, cel putin, am fost foarte surprinsa sa trec de la vreme de purtat tricou direct la vreme de purtat geaca! Si acum parca nu-mi vine sa cred ca vara s-a dus si ca deja incep zilele friguroase!
Insa, ceea ce este bine in toata aceasta situatie, este faptul ca voi putea pregati la cuptor cateva dintre preparatele mele prefererate, sa zicem, o tarta cu prune, o placinta cu mere, legume delicioase coapte in cuptor sau chiar cate o supa crema. 
Asa ca sa ne mai alinam un pic zilele astea friguroase, putem sa ne rasfatam cu cate o supa mai satioasa, cu consistenta un pic mai groasa, insa cu usoare tente de vara: porumb si creveti. La origini, ea se numeste chowder si poate fi pregatita cu pui, bucatele din carne de porc, bacon sau peste si chiar fructe de mare. Voi o puteti pregati cu ce carnita va place. Insa baza ramane mereu aceeasi: porumb si cartofi. Ei sunt cei care dau de fapt consistenta supei, o fac cremoasa si delicioasa. 
Supa mea a iesit de minune mai ales ca am folosit porumb in conserva de la Sun Food. Este delicios si se comporta excelent in aceasta supa! 



Ingrediente:
1 conserva porumb dulce boabe Sun Food
10 creveti proaspeti
1 lingura ulei 
1 lingura unt
1 bucata praz de 10 cm
2 morcovi
1 radacina patrunjel
2 cartofi
400 ml apa sau supa de pui
4 fire cimbrisor 
2 foi dafin
100 ml smantana dulce 15% grasime
sare
piper


Curatati crevetii de cap si de crusta, curatati-i bine sub jet de apa. Extrageti tubul digestiv al crevetilor tragand acel fir negru care se afla catre "spatele" fiecarui crevete. 
Tocati cubulete cartofii, morcovii si radacina de patrunjel. Tocati prazul marunt. 


Intr-o oala incingeti untul si uleiul si adaugat prazul tocat. Sotati 1-2 minute la foc mic, avand grija sa nu se arda prazul. 


Adaugati cartofii, morcovii si patrunjelul, sotati cateva secunde


Turnati peste ele apa sau supa de pui, adaugati dafinul si cimbrisorul (eu le-am facut legaturica ca sa-mi fie mai usor sa le scot dupa aceea). Lasati sa fiarba circa 20 de minute pana ce legumele sunt moi. 


Desfaceti conserva de porumb, treceti printr-un jet de apa, scurgeti si turnati porumbul peste legumele din oala. Mai fierbeti totul 10 minute. 


Scoateti dafinul si cimbrisorul din supa caci si-au facut datoria, nu mai aveti nevoie de ele. Cu ajutorul unui blender vertical pasati o jumatate din cantitatea de legume, lasand restul de legume intregi. Adaugati sare si piper dupa gust.


Adaugati crevetii decorticati (eu i-am lasat cu codita) si mai fierbeti supa 3-4 minute. Turnati peste smantana lichida, aduceti la punctul de fierbere, mai gustati o data, potriviti de sare si piper.



Serviti imediat in boluri mari 


eventual alaturi de inca putina smantana dulce


o supa fierbinte, consistenta si delicioasa pentru zilele friguroase


Enjoy!

Etichete: