Tort cu violete si afine




Happy birthday little blog! Uf, 5 ani! Oare cand au trecut? Sincer va spun ca nici atunci si nici acum nu m-am gandit ca o sa ajung aici! Multe emotii, experiente frumoase, muuulti prieteni, toate astea ne-au legat aici pe blog si pe Facebook! Eu, voi si gustul pentru chinese food si deserturi delicate. 
Desi speram ca anul acesta aniversarea blogului o sa ne gaseasca in casa noua, adica pe domeniu nou, nu s-a intamplat inca, tot pe blogspot sunt, dar in curand se va schimba si asta impreuna cu vesti noi.. Asa ca stati pe aproape pentru ca urmeaza lucruri interesante si frumoase! :)

Si daca tot suntem la ceas de sarbatoare :), nu am venit cu mana goala, am pregatit pentru fiecare dintre voi o feliuta din tortul special creat pentru blog :). Nu sunt la prima tentativa de a folosi violete intr-un desert, reteta ati mai vazut-o si cand am pregatit Tortul cu violete de ziua mea. De data aceasta, am pus si niste afine, insa nu am mai folosit bomboanele de violete. Pe deasupra am pus panselute comestibile ca sa-i dea un aspect si mai proaspat, iar pe margini am pus cateva violete zaharisite. 



Ingrediente
pentru un tort cu diametrul de 24 cm:

pentru blat:

120 g unt
2 oua
250 g zahar
220 ml lapte batut
1 lingurita colorant alimentar violet
1 lingurita otet
1 lingurita bicarbonat de sodiu
250 g faina
2 linguri cacao
1 praf de sare

pentru crema:
250 g mascarpone
100g crema de branza
50 g zahar pudra
200 ml smantana lichida pentru frisca
7 g gelatina granule

pentru jeleul de afine:
300 g afine proaspete sau congelate
150 g zahar
50 ml suc de lamaie
10 g gelatina granule

pentru sirop:
40 g flori proaspete de violete
150 ml apa clocotita
150 g zahar
5-6 picaturi suc de lamaie

pentru ornat:
300 ml smantana lichida pentru frisca
1 lingura zahar pudra
1 lingura mascarpone
afine proaspete
menta
panselute comestibile proaspete



Pentru blat si sirop  gasiti poze pas cu pas si modul de preparare AICI

Pentru jeleul de afine: puneti intr-o craticioara afinele impreuna cu zaharul si sucul de lamaie, lasati sa fiarba totul pana ce afinele incep sa se inmoaie si formeaza un sos, in jur de 10 minute. Hidratati gelatina in 3 linguri cu apa rece si lasati deoparte. Pasati amestecul cu ajutorul unui blender vertical pana obtineti o compozitie fina. Cat amestecul este inca cald adaugati gelatina si amestecati bine pentru a se dizolva complet. Lasati sa se raceasca la temperatura camerei. 

Pentru crema: intr-un castron mixati mascarpone, crema de branza, zaharul pudra si zaharul vanilat pana ce obtineti o crema pufoasa. Intr-un castron mic hidratati gelatina cu o lingura de apa rece, si topiti-o pe baie de aburi. Luati 3 linguri din amestecul de crema de branza si adaugati peste gelatina amestecati foarte repede. Rasturnati continutul castronului mic peste compozitia de branza din castronul mare si mixati pana ce se incorporeaza.   Mixati smantana lichida pana ce obtineti o frisca tare si incorporati in amestecul de crema de branza. 



Montati tortul: 
Asezati primul blat de tort pe platoul de servit, intepati cu o furculita din loc in loc blatul si insiropati-l cu siropul de violete preparat. Puneti toata crema de branza pe blatul de tort, nivelati usor. Din jeleul de afine puneti 3 linguri peste crema de branza si cu ajutorul unui cutit faceti niste "valuri" astfel incat sa amestecati usor jeleul si sa obtineti un aspect marmorat.
Asezati si cel de-al doilea blat, insiropati cu restul de sirop de violete. Pe deasupra turnati restul de jeleu de afine. Dati tortul la frigider pentru 3-4 ore sau cel mai bine, peste noapte.
Scoateti tortul de la frigider, Pregatiti frisca: intr-un bol mixati foarte bine smantana lichida pentru frisca impreuna cu mascarpone si zaharul vanilat. Imbracati tortul cu compozitia obtinuta si ornati dupa cum doriti :). Dupa cum va ziceam, eu am optat pentru afine proaspete, menta si panselute comestibile proaspete


Sper sa va placa! 
Happy birthday, little blog! :)