Samosa-pateuri indiene cu naut





Imi aduc aminte si acum prima mea experienta cu mancarea indiena ...eram in Thailanda si dupa ce am gustat din mai toate mancarurile thai, ne-am dus sa manacam si la un restaurant indian din imprejurimi pentru ca eram tare curiosi sa vedem cum este si mancarea indiana. Nestiind ce sa-mi comand, am lasat ospatarul sa ne surprinda si sa ne aduca el ce stie ca este mai bun din meniu. Mie mi-a adus o tava mare cu tot felul de sosuri, si cateva mancaruri cu legume, lipii si doua bucati samosa. Primele care mi-au atras atentia au fost bineinteles...samosa! Wow, ce bune! Dar ce picante! Dar ce bune! :). Le-am mancat pe amandoua si am trecut la restul preparatelor. Insa sosurile si celelalte mancaruri pe baza de legume au fost atat de picante si de condimentate incat am simtit ca imi amorteste gura si toate papilele gustative! Orice as fi mancat in momentul acela, nu as fi simtit decat probabil iute si atat! Mi-au trebuit mai mult de doua ore sa-mi revin cu starea de amorteala-iute si am zis ca din momentul acela nu am sa mai mananc mancare indiana. Eh, am mintit! :D. De fapt, nu am intentionat sa mint, de fapt, ulterior am mai gustat mancaruri din acestea si mi-am dat seama ca nu sunt atat de rele, ba chiar foarte bune! Insa ulterior am aflat ca trebuie sa inveti sa mananci mancare condimentata! Adica cu timpul, iti dezvolti simturi si gusturi despre care nu stiai ca exista! Am ajuns chiar sa imi si gatesc acasa mancaruri de acest gen si au avut mare succes la noi acasa. Una dintre experientele mele v-am impartasit-o aici pe blog cand am facut un delicios Curry cu minunatul naut de la SunFood. Atat de bun si sanatos acest naut incat l-as manca aproape in orice preparat! Conservele astea sunt atat de bune, sunt sanatoase 100% si nu contin conservanti sau aditivi. 

Cu gandul la acele samosa din Thailanda, astazi am pregatit si eu varianta mea. In mod normal umplutura lor este cu cartofi si mazare, insa eu am pregatit-o cu naut si bine am facut. A iesit delicioasa! Iar pentru o varianta mai sanatoasa, eu am copt samosa, nu le-am prajit in baie de ulei, cum se prepara in mod traditional. 
Mai jos gasiti explicatii si poze pas cu pas despre cum sa le faceti si voi, sunt chiar usor de facut! Ii multumesc pe aceasta cale sotului meu ca m-a ajutat la prepararea lor si si-a lasat manutele fotografiate :). 



Ingrediente pentru aprox.12 bucati:
pentru aluat:
350 g faina de grau
65 ml ulei 
100 ml apa
1 praf sare
1 lingurita negrilica

pentru umplutura:
1 conserva naut 400 g SunFood
150 g mazare congelata sau proaspata
3 linguri apa
1 bucata ghimbir proaspat
1 ardei iute verde
1 lingurita boabe coriandru
5 boabe piper
1/2 lingurita fulgi de ardei
1/2 lingurita chimion
2 boabe cardamon verde
2 cuisoare
1/2 lingurita seminte fenicul
sare grunjoasa
1 lingura ulei


Intr-un castron adaugati faina impreuna cu sarea si negrilica, amestecati, faceti o gropita in mijlocul amestecului de faina si turnati uleiul. 



 Amestecati totul bine pana ce obtineti o compozitie nisipoasa



incepeti si adaugati treptat apa, amestecand pana ce aluatul incepe sa se stranga


framantati de cateva ori pana ce obtineti o mingiuta de aluat, lasati aluatul in castron, acoperiti-l cu folie alimentara si lasati-l sa se odihneasca la frigider pentru 30 de minute. 


Intre timp, amestecati toate condimentele, mai putin ardeiul verde, ghimbirul si sarea


 puneti condimentele intr-o tigaita mica si prajiti-le incet scuturand tigaia din cand in cand. Lasati-le sa se prajeasca pana ce condimentele incep si degaja un miros placut. Lasati-le sa se raceasca usor, adaugati sarea si puneti-le intr-un mojar sau intr-o rasnita puternica. Rasniti totul sau pisati in mojar pana obtineti o pudra. 

Desfaceti conserva, clatiti bine nautul sub jet de apa, scurgeti-l foarte bine, dupa care desfaceti cojitele de pe boabele de naut. 


Incingeti lingura de ulei intr-o tigaie si adaugati ghimbirul si ardeiul verde tocate marunt



Adaugati boabele de naut curatate de cojite si condimentele rasnite, continuati sa caliti nautul impreuna cu condimentele 


Cu o furculita pasati jumatate din cantitatea de naut


dupa care adaugati mazarea 


mai caliti pentru 2-3 minute pana ce toate aromele se imbina, dupa care adaugati apa si amestecati din nou. Gustati umplutura si ajustati gustul dupa cum doriti. 



Scoateti aluatul din folie si impartiti-l in 6 bilute egale


Luati o mingiuta de aluat, pe celelalte pastrati-le in folie alimentara pana sunteti gata sa lucrati cu ele. Intindeti un disc cu diametrul de 18 cm. Daca aveti rabdare, le puteti face si mai mici, formati discuri de aluat cu diametrul de 14 cm


cu ajutorul unui cutit taiati discul pe jumatate


pregatiti alaturi un castronel cu apa, inmuiati degetul in apa si treceti-l pe latura taiata a aluatului


apucati de coltul de sus al aluatului si pliati-l peste celalalt colt, astfel incat sa obtineti un con.


presati bine aluatul astfel incat marginile sa fie lipite


de asemenea si varful sa fie bine lipit


puneti conul cu varful in jos si potriviti-l in palma, ungeti toate marginile aluatului cu apa


 umpleti conul cu amestecul de naut, cam o lingura este de ajuns


lipiti marginile aluatului, inchizand conul bine. 


iata prima samosa :)
continuati cu restul de aluat pana ati terminat toate pateurile
Incingeti cuptorul la 180 grade Celsius. Ungeti cu putin ulei fiecare pateu si puneti pe o tava de copt acoperita cu hartie de copt. 


Coaceti samosa pentru 30-35 minte pana ce se rumenesc usor la baza. Aluatul inca sa ramana alb! Daca doriti le si puteti praji in ulei incins, eu una nu am incercat aceasta varianta, raman totusi la copt :). 

Sunt bune si caldute si chiar reci


le puteti servi ca aperitiv sau gustare la servici alaturi de un sos de iaurt , eventual


Foarte parfumate si delicioase



 Enjoy! :)