Inghetata cu porumb si sofran





 Pentru zilele calduroase ce o sa vina, va propun un desert racoros, delicios si...aparte! Gandul m-a dus departe tocmai in China, unde vara obisnuiam sa ma racoresc cu cate o inghetata de fasole rosie sau...mazare! Se stie, din fasolea rosie, azuki beans, asiaticii  fac o pasta dulce cu care umplu diferite aluaturi din faina de grau sau din faina de orez glutinos. Prima data cand am vazut in China inghetata aceea rozalie, am crezut ca are oarece capsune in compozitie. Insa cand am zarit-o si pe cea de mazare...cu o culoare verzuie...am zis ca sigur trebuie sa aiba coloranti artificiali! Ambele tipuri de inghetate erau colorate natural, insa la gust nu excelau cu nimic. 
Acum, sincera sa fiu, in amintirea acelor vremuri, as manca cu mare drag o inghetata de fasole rosie din aceea insa nu cred sa o gasesc pe aici pe la noi. Asa ca, cu gandul la acea inghetata, m-am decis sa imi prepar eu una in casa...cu porumb! Minunatul porumb dulce boabe in vid de la SunFood m-a ajutat si de data aceasta si cu ajutorul lui am pregatit o delicioasa inghetata. 


Pentru o aroma si mai buna si o culoare superba galbena, i-am adaugat putin sofran, iar pentru o textura mai buna, am adaugat un mango proaspat, dar care nu a fost prea copt. Sper sa gasiti un mango foarte copt ca sa obtineti o textura si mai catifelata si un gust aparte.
Una peste alta, va spun ca inghetata asta nici nu aveti nevoie de masina de facut inghetata. Se pregateste foarte repede, se pune exact asa cum este la congelator si dupa cateva ore se poate servi!

Ingrediente:

1 cutie lapte indulcit condensat 375 g
200 ml frisca lichida 35%
1 mango foarte copt
1/2 conserva porumb dulce SunFood 340 g
75 ml lapte gras
10 firicele sofran
1 pastaie vanilie


Desfaceti conserva de porumb, scurgeti bine boabele, puneti-le intr-un prosop curat de bucatarie si mai stoarceti o data prosopul, astfel incat sa eliminati o parte din lichid. 
Intr-o craticioara puneti porumbul, mango taiat bucati, si laptele.


taiati pastaia de vanilie pe din doua si cu lama cutitului "curatati" miezul pastaii



Puneti si semintele si pastaia in craticioara impreuna cu firicelele de sofran, dati craticioara pe foc pana ce amestecul se infierbanta. Luati craticioara de pe foc, indepartati pastaia de vanilie si lasati sa se racoreasca. 


Turnati amestecul intr-un blender si pastati totul intr-o pasta fina. Puteti face aceasta operatiune si cu ajutorul unui blender vertical. Dati pasta obtinuta la frigider pana se raceste complet. 


Intr-un bol turnati laptele indulcit condensat impreuna cu frisca lichida si mixati foarte bine pana obtineti o crema pufoasa. Adaugati pasta de porumb si sofran si amestecati din nou foarte bine. Turnati compozitia obtinuta intr-o tavita  sau intr-un recipient de sticla, inveliti intr-o folie alimentara si dati la congelator pentru 5-6 ore sau cel mai bine peste noapte.


Scoateti recipientul din congelator cu 5 minute inainte de momentul servirii. Veti avea o inghetata pufoasa si cremoasa, fara pic de ace de gheta in ea!


puneti cate 2-3 globuri de inghetata in cupe, garnisiti cu bobite de porumb, sofran si menta. Serviti prietenii. 


puneti-va prietenii sa ghiceasca  ce contine si cu siguranta nu vor sti :)



Excelenta pentru zilele racoroase si pentru iubitorii de sofran :)


Enjoy!