Paine dulce cu ananas






Pentru diminetile lenese cand nu ai chef de multa bataie de cap si vrei un mic dejun delicios, iti propun aceasta painica dulce cu ananas de la  SunFood! Ananasul acesta din conserva este atat de bun si de gustos incat nici nu ma gandesc sa folosesc altul! L-am testat in nenumarate combinatii si tot nu ma mai satur de el! S-a comportat perfect de fiecare data, in stare proaspata, atunci cand l-am folosit la acele delicioase deserturi cu ananas si migdale, sau copt in mini gogosile la cuptor. De data aceasta mi-am dorit sa il incerc intr-o textura de paine pufoasa si crocanta in acelasi timp si va spun sincer ca nu m-a dezamagit! A dat painii un gust excelent si o textura minunata! O sa vedeti imediat despre ce vorbesc. 


Painea pe care am ales-o astazi este una foarte simpla si renumita: este painea irish soda bread, sau painea cu bicarbonat. Desi v-ar putea speria faptul ca o paine poate contine o cantitate asa mare de bicarbonat, va spun sincer ca la final nu veti simti niciun gust ciudat sau neplacut! 

Ingrediente:

500 g faina pentru paine
1 1/2 lingurita bicarbonat de sodiu
2 linguri zahar alb
1/2 lingurita sare
1 cutie ananas  bucati 565 g
100 g fulgi de ovaz
50 g stafide
50 g agrise uscate (sau merisoare)
400 ml lapte batut
1 lingurita zahar brun



Incingeti cuptorul la 190 grade Celsisus. Desfaceti conserva SunFood, scurgeti bine de tot ananasul si taiati-l in bucatele mici, cam de marimea stafidelor. Puneti bucatile de ananas tocate intr-un prosop curati si stoarceti bine de tot prosopul. Aceasta operatiune este foarte importanta deoarece ea ne asigura ca ananasul este bine scurs si nu va lasa sirop in timpul coacerii. 
Intr-un castron incapator amestecati faina impreuna cu bicarbonatul, sarea si zaharul. 
In mijlocul fainii faceti o gropita, adaugati stafidele, agrisele uscate si fulgii de ovaz. 


adaugati si cubuletele de ananas bine scurse, amestecati din nou


Turnati laptele batut si cu ajutorul unei linguri amestecati usor pana ce obtineti un aluat care nu se lipeste de mani. Framanatati aluatul de 2-3 ori pana ce isi pastreaza forma. Atentie! Nu framantati mai mult de atat! La nevoie, presarati faina, astfel incat aluatul sa nu se lipeasca de maini. 


Dati aluatului o forma rotunda de paine, transferati pe tava de copt acoperita cu hartie de copt. Eu am uitat sa pun hartie de copt si era cat pe ce sa se lipeasca de tava, asa ca, voi neaparat sa puneti! 


Cu ajutorul unui cutit crestati aluatul adanc, avand grija sa nu il taiati de tot. Eu am obtinut acele adancituri in aluat cu ajutorul unui betisor chinezesc :). Pe deasupra painicii presarati lingurita de zahar brun pentru a obtine o crusta frumoasa la final. 


Dati painea la cuptorul incins pentru 40-45 de minute pana ce obtineti o paine cu o crusta aurie si frumoasa. Intoarceti painea cu partea de jos in sus si ciocaniti cu degetul de 2 ori. Trebuie sa se auda sunet "gol" :). Atunci veti sti ca e coapta :). 


Lasati painea sa se raceasca pe un gratar de bucatarie pentru 20 de minute dupa care o puteti servi calda. 


Este pufoasa tare la interior, iar coaja este extra crocanta si delicioasa! Eu n-am mai avut rabdare sa o tai, ci pur si simplu am rupt-o cu mana in bucati! :)


Nu va mai spun ca la aceasta paine absolut necesar este un unt tartinabil de buna calitate


Si de ce nu si o dulceata? Eu am servit cu o dulceata de portocale. Cred ca un gem de caise sau de capsune ar merge si mai bine! :)


Uitati-va cat de bine arata bucatelele de ananas si ce culoare frumoasa au! 



Enjoy! 

Etichete: