Fursecuri inimioara cu cirese si zmeura




Inevitabil a venit si ziua aceea...ACEA zi pe care (se pare!!!) din ce in ce mai multa lume o saboteaza! :)). Unii se cred mai patrioti si sarbatoresc Dragobetele in ciuda campaniilor comerciale cu produse care se fac in jurul acestei sarbatori.  Daca ar fi sa ma intrebati pe mine in legatura cu aceasta zi, Valentine's Day, n-as putea spune ca ma duce in cel mai mare extaz, dar nici ca mi-ar provoca dezastre sufletesti. E o zi in care..omul isi mai aduce aminte si el ca iubeste sau ca are o inima pe acolo prin piept...
Zi sau nu speciala, e tot o zi, in care...sa zicem..puteti face aceste fursecuri. Bun, am inteles, nu vreti inimioare, gasiti alta forma. Rotunda, patrata, triunghi, dreptunghi...orice! Dar musai sa le faceti caci daca nu, nici nu stiti ce pierdeti :)). 
Ca si idee eu m-am inspirat de aici. Am modificat reteta prin unele locuri caci ceva, undeva nu mi s-a parut la locul lui. Am schimbat si metoda de preparare, deoarece reteta initiala nu spunea sa lasi aluatul la frigider pentru ceva timp, ceea ce este crucial pentru o reteta de fursecuri reusite. 

Ingrediente pentru 60 bucati:
350 g faina
100 g zahar pudra
50 g amidon
100 g migdale (fara coaja) prajite si macinate
250 g unt rece
3 galbenusuri de ou
75 g cirese glasate tocate marunt
1 lingurita extract de vanilie
1/2 lingurita extract de migdale
8 linguri gem de zmeura fara samburi

Intr-un blender mare punem faina, zaharul pudra, amidonul, migdalele macinate si pulsam de cateva ori pentru a amesteca totul bine. Peste acest amestec punem untul rece taiat cubulete si pulsam din nou robotul de cateva ori pana obtinem o compozitie nisipoasa. 
Punem si cele 3 galbenusuri de ou, extractul de vanilie si cel de migdale si mai pulsam de cateva ori robotul. In functie de tipul de faina folosit si de cat de macinate sunt migdalele, s-ar putea sa mai fie nevoie de cateva picaturi de apa, in caz ca observati ca aluatul nu se leaga. La sfarsit adaugam ciresele glasate si tocate marunt si framantam aluatul de cateva ori pana obtinem o compozitie compacta. Impartim aluatul in 2 parti, le dam forma de disc, le invelim in folie alimentara si le dam la frigider pentru o ora, sau cel mai bine peste noapte. 


Incingem cuptorul la 180 grade Celsius. Scoatem de la frigider un disc de aluat, intindem o foaie de aluat cu grosimea de 0,5 cm. Din aluat decupam forme de fursecuri dorite, le punem pe o tava acoperita cu hartie de copt. 
Dam tava cu fursecuri la copt pentru 8-10 minute. Cu un dop mic sau ceva similar (eu am folosit dopul de la sticla de extract de vanilie) apasam usor in mijlocul unui fursec, astfel incat sa facem o adancitura. In adancitura formata punem gem de zmeura fara samburi. 

Dam tava din nou la cuptor pentru inca 2 minute. Scoatem tava din cuptor si pudram imediat fursecurile cu zahar pudra amestecat cu zahar vanilat. Lasam fursecurile sa se raceasca complet.
Daca doriti ca centrul fursecurilor sa se vada frumos si lucios, dupa ce s-au racit, cu ajutorul unei pensule mici de bucatarie luati cantitati mici de gem de zmeura si pensulati usor cerculetul de gem de pe fursec.



 Le servim dimineata la cafea sau ceai, alaturi de persoana iubita cu muuulta multa dragoste. Awwww...na! Ca am zis-o! :))). Hateri nu sariti! Sunt doar niste fursecuri! :P.