Plăcintă cu piersici




Fara sa prea multe introduceri, va spun cu mana pe inima ca este cea mai buna placinta pe care am facut-o vreodata! Si nu pentru ca are ingrediente speciale, nu pentru ca se face greu, nu pentru ca are piersici, ci pentru ca...e facuta cu dragoste! O sa vedeti mai incolo despre ce vorbesc :). 
Mie una nu prea imi plac piersicile pentru ca sunt paroase si uneori prea zemoase, fapt ce imi creeaza o stare de inconfort la mancat :)), insa imi plac tare mult nectarinele tari si crocante, parguite. 




Am ajuns sa fac tarta asta dupa ce am vazut Labor Day, un film tare frumos si emotionant cu Kate Winslet. Dupa ce am vazut filmul, am zis neaparat ca trebuie sa fac si eu placinta asta! Si va sfatuiesc si pe voi sa faceti la fel! Si...(neaparat!!!) faceti placinta impreuna cu persoana iubita, cu cei dragi! O sa vedeti ca o sa aiba un gust infinit mai bun! 


Poze din timpul prepararii nu am, dar am sa va las mai jos ingredientele.  Modul de preparare...il gasiti in cele mai frumoase 5 minute din filmul Labor Day. O sa va placa! :)



Pentru aluat:

400 g faina
250 g unt rece
3 linguri zahar
100 ml apa cu gheata
1 praf de sare

Pentru umplutura:

1 kg piersici 
150 g zahar
60 g amidon
50 g pesmet
zahar vanilat

Later edit: pentru ca multa lume m-a rugat sa postez si modul de preparare a retetei am sa las mai jos si descrierea:

(*** in loc de tapioca presarati pe baza tartei pesmetul, iar piersicile tocate le amestecati cu zahar, si amidon)

Mod de preparare:

Intr-un bol amestecati faina impreuna cu sarea si zaharul, taiati untul cubulete mici si puneti cubuletele peste faina. Cu ajutorul unei furculite zdrobiti untul in faina astfel incat sa obtineti un aluat nisipos. Adaugati apa rece, avand grija sa nu puneti si bucatile de gheata. Amestecati rapid cu furculita pana ce aluatul se strange tot intr-o mingiuta. Framantati rapid aluatul de 2-3 ori. Nu lucrati foarte mult aluatul caci se va inmuia sub caldura mainilor. 

Impartiti aluatul in 2 portii egale, aplatizati-le usor cu podul palmei. Infasurati fiecare disc de aluat in folie alimentara si dati la frigider pentru 1 ora.
Intre timp pregatiti  incingeti cuptorul la 180 grade si pregatiti piersicile: spalati piersicile, stergeti-le cu un prosop curat de bucatarie. Taiati piersicile in bucati potrivite, puneti-le intr-un bol. Peste ele adaugati amidonul, zaharul si zaharul vanilat.

Scoateti cele doua bucati de aluat de la frigider, cu ajutorul unui sucitor intindeti prima bucata de aluat intr-o foaie subtire de 0,5 cm. Luati o forma de tarta sau de placinta cu diametrul de 25 cm. Asezati prima foaie de aluat in forma de placinta, aplatizati usor cu mana avand grija sa captusiti bine de tot forma de tarta. Cu ajutorul unui cutit taiati excesul de aluat de pe marginile tartei. Pe deasupra presarati pesmetul, apoi tot amestecul de piersici din bol. Intindeti cu sucitorul cea de-a doua foaie de aluat, din nou taiati excesul de aluat de pe margini. Cu ajutorul cutitului impingeti aluatul de pe margini in interiorul placintei astfel incat sa sigilati marginile placintei. Tot cu ajutorul cutitului faceti in mijlocul placintei o crestatura in forma de cruce de 2x2 cm. Dati tarta la cuptorul incins pentru 1 ora. Scoateti placinta din cupror si lasati-o sa se raceasca complet. Presarati cu zahar pudra.

P. S. Puteti sa taiati placinta si usor calda si sa o serviti alaturi de o cupa de inghetata :). 


Aici puteti viziona modul de preparare in film :)
Enjoy! :)