Tort cu nuga, ciocolată și boabe de cacao




Happy birthday, little blog! Suntem impreuna de 4 ani! A mai trecut un an...cu bune cu rele...atat de repede incat nici nu am realizat! Parca mai ieri incepeam prima postare pe blog si nu stiam ce sa scriu :). Si cu timpul, de la retete chinezesti, am trecut usor, la cate o prajiturica, apoi un desert, pe ici pe colo cate o gustare, ba un tort si...uite asa s-a facut lista si de dulcegarii :). Astazi, fiind o zi speciala, am pregatit un tort special.ca si cel de anul trecut, Tortul cu ananas, un tort usor, racoros si fructat. Si ca s fie totul si mai special, cu aceasta ocazie am pregatit si un giveaway :), dar detaliile aceastea vor veni peste cateva zile :)
Astazi mi-am dorit ca tortul meu sa fie ciocolatos, foarte ciocolatos, cu crema pufoasa dar cu textura crocanta pe ici pe colo. Si pentru ca imi plac boabele de cacao tare mult, am decis sa pun in crema si pe deasupra cocoa nibs, boabe de cacao pisate :). Si pentru ca dezmatul nu era de ajuns...eh, o sa vedeti mai incolo...:)) am zis ca n-ar strica sa pun si niste bucati de nuga! Zis si facut! :). Oh, boy! Dar ce textura, ce arome, ce crocant si pufos in acelasi timp! Uh, ah, oh, ohooo! :)) O sa vedeti voi despre ce vorbesc! :)



Ingrediente (pentru un tort cu diametrul de 24 cm):

pentru blat:
8 oua
200g zahar
50 g unt topit
150 g migdale
75 g cacao
220 g faina alba
1 lingurita praf de copt
1 praf sare


In poza se vad 4 oua pentru ca eu am impartit in jumatate toate ingredientele si am copt 2 blaturi separate. Voi puteti face 2 blaturi sau un blat mai mare pe care sa-l taiati in felii dupa e se raceste. 
Incingem cuptorul la 170 grade Celsiu. Intr-o tava punem migdalele si le dam la cuptor pentru 7-10 minute pana se rumesc usor si capata miros placut. Le scoatem si le lasam sa se raceasca. Dupa ce s-au racit le tocam cu ajutorul unui blender. Separam albusurile de galbenusuri. Punem albusurile intr-un vas mare si le batem spuma impreuna cu praful de sare. Treptat incepem si adaugam cate o lingura de zahar pana ce tot zaharul s-a incorporat si se formeaza o bezea lucioasa. Adaugam pe rand galbenusurile amestecand dupa fiecare. Turnam in fir subtire untul topit si incorporam. 


Adaugam cacaoa si faina amestecata cu praful de copt, amestecand usor cu ajutorul unui tel.


 La sfarsit adaugam si migdalele macinate. 


Turnam compozitia intr-o tava de tort cu diametrul de 24 de cm si dam la cuptorul incins pentru 35-40 de minute, pana ce blatul trece testul scobitorii.

Pentru crema de ciocolata:
250 ml apa
100 g faina
100 g cacao neagra
150 g ciocolata neagra (85% cacao)
200 g unt
250 g zahar pudra
2 lingurite zahar vanilat




Intr-o craticioara turnam apa si o amestecam cu cacaoa si faina, amestecam bine pentru a nu se forma cocoloase. Dam craticioara pe foc mic si lasam sa fiarba amestecand din cand in cand, pentru 10 minute. Crema va deveni inchisa la culoare si destul de groasa. Luam craticioara de pe foc si punem in ea ciocolata neagra rupta bucati. Amestecam bine pentru a se topi, acoperim craticioara cu folie transparenta alimentar si  lasam sa se raceasca. 
Dupa ce s-a racit mixam untul moale la temperatura camerei cu zaharul pudra si il amestecam treptat cu crema de ciocolata formata. Crema de ciocolata s-ar putea sa fie un pic moale, dar o lasati la frigider pentru 30 de minute si se intareste. 


Taiem blatul de tort sau cele 2 blaturi (la mine unul a iesit mai mare, unul mai mic, asa ca intr-un final am obtinut 3 blaturi, asa cum imi doream)


Pentru crema alba cu nuga:

500 ml lapte
100 g faina
75 g amidon
150 g zahar alb
3 batoane nuga cu alune (neaparat tare!)
3 lingurite boabe de cacao pisate
200 ml frisca lichida
2 lingurite extract vanilie



Intr-o craticioara turnam laptele si il amestecam cu faina, amidonul si zaharul alb, avand grija sa nu se formeze cocoloase. Dam craticioara pe foc mic timp de 10 minute pana ce se fierbe bine crema. O dam deoparte, o acoperim cu folie alimentara transparenta si o lasam sa se raceasca complet. Dupa ce s-a racit o amestecam cu frisca lichida batuta. 
Intre timp tocam bucati batoanele de nuga. Incercati sa gasiti batoane cu nuga tare si ferma, astfel incat sa va fie usor sa o tocati cubulete. 


In crema cea alba incorporam bucatile de nuga si boabele de cacao pisate. Amestecam usor. Daca nu aveti boabe de cacao pisate, puteti pune bucati de ciocolata. Eu am pus aici o poza cu boabele de cacao intregi si cu boabele pisate. La magazin se gasesc ambele variante. Eu le-am luat din Bucur Obor. 





Pentru insiropat:

Sirop de cafea:

50 ml cafea espresso tare
75 g zahar
2 lingurite cafea solubila (ness)
50 ml lichior de cafea
2 lingurite extract de vanilie

Amestecam espresso fierbinte cu zaharul si cafeaua solubila. Lasam sa se raceasca. La sfarsit adaugam lichiorul de cafea si extractul de vanilie.

Montam inelul de tort in jurul blatului. Insiropam prima felie de blat cu siropul de cafea, adaugam jumatate din crema, a doua felie de tort insiropata, adaugam restul de crema, nivelam bine si peste punem a treia felie de tort insiropata. 


Cu ajutorul unei spatule intindem ciocolata peste tort intr-un strat egal. 


 Intindem mai intai pe suprafata, dupa care incepem si pe laturi


putem nivela bine crema ca sa nu formeze "valuri" sau putem sa ii dam o tenta rustica, facand niste "tepi" cu spatele unei linguri.


Pe deasupra puteti sa puneti boabe de cacao pisate si aschii de ciocolata cum am pus eu


Dati la frigider pentru 2 ore dupa care puteti servi in voie :)




Nuga si alunele se simt in crema in ziua in care ati preparat tortul. A doua zi, se mai inmoaie nuga si nu mai este atat de crocanta. Insa gustul este la fel de bun, poate chiar mai bun! :)



Nu uitati ca in cateva zile facem concurs cu giveaway chinezesc! :)

Enjoy!