Tort Red Velvet cu mentă-Tort de Crăciun





Dragii mei, bine v-am gasit pe anul acesta! Sper ca ati avut sarbatori frumoase si linistite alaturi de cei dragi! Va doresc multa sanatate, bucurii si inspiratie la gatit :). Pentru mine, anul 2013 a fost unul destul de agitat, cu multe schimbari de planuri, vesti bune si rele neasteptate, cate si mai cate...Insa anul acesta sper sa fie unul mai bun si cu sanatate. Asa ca incep anul acesta cu ceva dulce ca sa fie tot anul asa...dulce! :). Un tort de inspiratie americana (aici), dar cu un touch personal, adica am adaugat in crema ceva extract de menta si...candy cane! Adica stiti voi, bastonasele acelea bomboane care se gasesc mai peste tot in perioada Craciunului, ele au dat cremei un contrast si o tenta crocanta :). Pentru ca am uitat sa va spun, acest tort l-am pregatit cu ocazia Craciunului. De aceea mi-am permis, ca macar de Craciun sa folosesc colorant alimentar si sa fac blatul rosu :).


Ingrediente:

(pentru un blat cu diametrul de 24 cm)

120 g unt
2 oua
250 g zahar
220 ml lapte batut
1 lingurita colorant alimentar rosu
1 lingurita otet
1 lingurita bicarbonat de sodiu
250 g faina
2 linguri de cacao
1 praf sare

pentru crema:

250 g mascarpone
250 g crema de branza (Philadelphia)
1 lingurita extract de menta
3 bomboane bastonase candy cane
120 g zahar pudra
2 lingurite zahar vanilat
300 ml smantana lichida pt frisca

Pentru decor:
coacaze proaspete
frunze de menta
(sau frunze verzi)

Incingem cuptorul la 175 grade Celsius, ungem cu unt 2 tavi de tort cu diametrul de 24 cm. Intr-un caston amestecam untul la temperatura camerei cu zaharul pana obtinem o crema pufoasa. Adaugam primul ou, dupa care mixam compozitia bine. Adaugam si cel de-al doilea ou si amestecam din nou. Intr-un castron amestecam faina, cacaua si sarea. Intr-o ceasca amestecam laptele batut impreuna cu colorantul alimentar (in functie de calitatea colorantului, e posibil sa fie nevoie de mai mult sau mai putin colorant alimentar, eu am suplimentat si cu o lingurita de colorant alimentar rosu pudra si am obtinut o culoare rosie placuta). Incepem sa adaugam mixul de faina si alternam cu laptele batut amestecat cu colorant.
La sfarsit intr-o ceasca mica amestecam otetul cu bicarbonatul de sodiu (va incepe sa se umfle usor si sa faca bulbuci :) ), si turnam peste compozitie. Amestecam totul si impartim compozitia in cele 2 tavi de tort pregatite.
Daca nu aveti 2 tavi de tort, atunci puneti toata compozitia intr-o tava, si ulterior, dupa ce blatul s-a racit, il taiati in doua.

Dati blaturile la cuptor pentru 25-30 de minute si lasati-le sa se raceasca. Veti obtine un tip de blat cu suprafata lucioasa, usor lipicioasa.

Pentru crema, intr-un castron amestecati mascarpone  cu crema de branza si zaharul. Adaugati zaharul vanilat si extractul de menta. Separat mixati smantana lichida pana obtineti o frisca pufoasa. Incorporati frisca in crema de branza.

Asezati primul blat de tort pe platoul de servit. Puneti o parte din crema de branza peste blat.

 Puneti cele 3 bomboane candy cane intr-o punga si cu ajutorul unui sucitor spargeti-le bucati marunte. Presarati bomboanele sparte peste crema de branza. Deasupra puneti si cel de-al doilea blat de tort apsand usor peste el.


Ungeti blatul si marginile tortului cu restul de crema de branza. Ornati dupa cum doriti. 



Cu ajutorul unei furculite eu am trasat linii usoare pe deasupra tortului, apoi am pus bobite de coacaze. Nu am avut frunze de menta, am pus frunze verzi pe care le-am spalat foarte bine si le-am uscat. Daca folositi frunze verzi, asigurati-va ca sunt bine spalate si nu sunt otravitoare. 


Dati tortul la frigider pentru 2 ore dupa care il puteti servi.


Dupa cum spuneam, blatul este usor lipicios, insa umed si tare bun, nu mai necesita insiropare.



iar crema de branza cu extract de menta este usoara si racoritoare. In plus, in crema de branza veti simti bomboanele acelea maruntite si crocante.


Un deliciu!



Enjoy!