Supă chinezească de creveți cu tăiței



Nici nu imi mai aduc aminte cand am mancat pentru prima data fructe de mare. Intalnirea cu ele a fost destul de fireasca, mai ales cu crevetii. Scoici parca nu as fi vrut sa mananc, pentru ca ramasesem cu o oarece afectiune fata de ele din copilarie cand strangeam galetuse intregi de cochilii si le luam cu mine acasa. Bineinteles ca acasa uitam sa le mai spal si sa le usuc...urmarea nu o mai spun ca va inchipuiti singuri :). Cu crevetii m-am impacat bine de prima data. China are multe de oferit la capitolul asta, iar eu am profitat din plin. Creveti in sos dulce acrisor, creti pe frigarui, creveti cu porumb dulce....of si cate si mai cate feluri! 
Ceea ce nu am apucat insa sa mananc, a fost supa de creveti. De fapt...am apucat sa gust doar :). Eram la o masa cu niste prieteni chinezi. Chinezii multi, eu una singura. Venise bolul cu taitei si vreo 2-3 creveti rataciti si arata tare bine. Eu, pentru ca eram "prietenul strain" am fost prima servita. Mi-am luat timida un polinic mic mic de zeama, fara taitei si fara crevete. Am gustat si mi-a placut, insa nu am apucat sa-mi dau seama sigur cum sta treaba. Ideea e ca pana mi-a venit iar randul sa iau din bolul de supa...nu mai era nimic! Asa ca m-am multumit cu amintirile alea :). 
Atunci cand am primit o cutie intreaga de creveti argentinieni de la Sea-Way ca sa ii testez, primul gand a fost sa ii pun pe gratar cu lamaie si piper. Al doilea produs pe care l-am primit...nah, surpriza! Nu va zic! Stati pe aproape ca o sa vina in curand si o reteta cu celalalt produs surpriza! :P. Bine, hai, va zic, picioruse de broasca! :) reteta broscutelor o gasiti AICI


Cand am vazut crevetii astia asa mari si frumosi...m-am razgandit! Chiar daca erau congelati, aratau toti foarte bine. Asa ca gandul m-a dus la supa aceea chinezeasca demult gustata. 

Ingrediente:

5 creveti intregi argentinieni de la Sea-Way
100 g taitei udon (sau cu ou)
50 g spanac proaspat
10 fructe goji uscate
3 feliute ghimbir proaspat
2 catei usturoi
1 bucata lemn scortisor (nu scortisoara!)
2 bucati anason stelat
2 linguri sos de soia
2 linguri sos de peste
1 lingurita ulei de susan
1 litru apa

Decongelati crevetii (daca e cazul), scoateti capetele de la creveti cu grija sa pastrati cozile intregi si lasati-le deoparte. Indepartati piciorusele si aruncati-le. Puneti pe un servetel de bucatarie cozile de creveti. 



Umpleti o oala cu apa si puneti in ea capetele de creveti, feliile de ghimbir, cateii de usturoi intregi, fructele goji, lemnul de scortisor si anasonul stelat. Puneti oala pe foc si fierbeti timp de 10 minute pana ce toate aromele se aduna in oala cu supa. Atentie! Scortisor, nu scortisoara! Are un gust total diferit de betisorul de scortisoara si nu se foloseste la deserturi. Acesta se foloseste in general la supe pentru un plus de savoare. Daca nu aveti, nu e neaparat nevoie sa puneti.



 Cu ajutorul unei spumiere, indepartati spuma formata la suprafata supei. Dupa cele 10 minute strecurati supa si aruncati resturile. Separat, fierbeti taiteii udon conform instructiunilor de pe ambalaj. Scurgeti taiteii de apa. 
Puneti supa inapoi in oala, adaugati cozile de creveti si mai fierbeti timp de 5 minute. La sfarsit adaugati sosul de soia, sosul de peste si uleiul de susan. Adaugati taiteii in supa impreuna cu spanacul. Stingeti  imediat focul. 



Intr-un bol mare asezati taiteii, spanacul si presarati cateva fructe goji uscate.



 Asezati pe deasupra cozile de creveti. Turnati cu grija supa peste toate. 

Serviti fierbinte! 



cam asa ar fi trebuit eu sa-mi fi pus bolul de supa in ziua aceea la masa cu chinezi! :). Dar pentru ca nu am apucat atunci, mi-am luat revansa acum :D.



Enjoy!