Faceți căutări pe acest blog

marți, 4 iunie 2013

Cheesecake cu lime



Nu stiu ce am patit, dar de la o vreme incoace imi tot apar in minte niste idei de cheesecake-uri. Simple, bune, fructate, care mai de care...daca as putea, as face cate un cheesecake pe zi, ca sa nu-mi pierd ideile :)). De la bun inceput va spun ca nu sunt fan cheesecake copt, adica mie imi plac deserturile cu fructe proaspete si racoritoare. Cam cum este acesta. Deliciosenia asta este una speciala, atat de parfumata, delicata si minunata, incat va veti indragosti pe data de ea! Si mi ales ca este unica prin aroma ei de lamaie verde! :)
Si cand vorbesc de cheesecake, nu pot sa nu-mi aduc aminte de Cheesecake-ul cu cafea si mini muffins de ciocolata pe care l-am facut anul trecut si l-am postat cu mare drag pe blog.  O anume cofetarie (nu dam nume! :)) ), a preluat reteta de pe blogul meu si acum vinde  fain frumos produsul creat de mine la un pret grandios (fara sa spuna macar un simplu "Multumesc", evident!). Draga cofetarie furacioasa,  vorbesc de cheesecake-ul asta, il stiti voi! :))). Pentru voi nu am decat un singur mesaj:
  Munciti cu sufletul curat si multumiti celor care va dau idei! :P



Dar...sa ne intoarcem la reteta cheesecake-ului racoros cu lamaie verde :)


Avem nevoie de:

pentru blat (cu diametrul de 24 cm):

80 g unt
100 g zahar pudra
2 linguri amidon de porumb/cartof
1 lime (lamaie verde)
150 g faina
zahar vanilat
1 praf sare

Daca lamaia verde este mica si nu are mult suc, atunci folositi doua lamai verzi. 


Incalziti cuptorul la 185 grade Celsius. Intr-un castron amestecati faina impreuna cu amidonul si sarea. Lasati deoparte.
Intr-un alt castron amestecati untul moale la temperatura camerei impreuna cu zaharul pudra si zaharul vanilat. Spalati bine de tot lamaia verde, radeti coaja si stoarceti sucul de la ea. 


Adaugati jumatate din cantitatea de faina amestecata cu amidon si amestecati bine. Adaugati peste coaja de lamaie si sucul de lamaie verde, dupa care turnati si restul de faina. 


Trebuie sa obtineti o compozitie densa, ca si cea de fursecuri, care nu se lipeste de maini.


Pregatiti o forma de tort cu diametrul de 24 de centimetri. Puneti compozitia in ea si nivelati bine, apasand cu mana sau cu fundul unui pahar. Dati tava la cuptor pentru 12 minute, maxim 15 minute, avand grija sa nu se arda! Veti obtine un blat ca un biscuite gigant cu marginile usor maronii. Cat timp este cald, blatul va fi moale catre mijloc si mai tare catre exterior. Lasati blatul sa sa se raceasca in tava complet. Veti observa ca se va intari complet. 


Pentru umplutura:

500 g crema de branza
250 g mascarpone
250 g zahar alb
200 ml frisca lichida
15 g gelatina granule
3 lamai verzi mari
zahar vanilat


Spalati bine de tot lamaile verzi. Puneti lamaile intr-un castron si turnati peste ele apa calda. In felul acesta lamaile se vor inmuia si isi vor lasa tot sucul atunci cand le stoarceti. 
Radeti coaja de la lamai si stoarceti sucul. (trebuie sa obtineti cam 100 ml suc de lamaie verde)


Intr-un castron incapator mixati crema de branza impreuna cu mascarpone, zahar si zaharul vanilat. Adaugati coaja de lamaie si sucul de lamaie. Veti obtine o compozitie mai subtire, de consistenta unui iaurt. Intr-un castron hidratati gelatina granule in 4 linguri de apa rece. Topiti pe baie de abur gelatina, avand grija sa nu fiarba. Din compozitia de crema de branza, luati 5 linguri  si puneti-le peste gelatina topita, astfel incat sa aduceti gelatina la aceeasi temperatura cu crema de branza. Turnati amestecul de gelatina si crema de branza peste compozitia din castronul mare cu crema de branza si amestecati bine, astfel incat sa se incorporeze toate. 
Dati castronul la frigider pentru 10-15 minute, pana ce compozitia se mai intareste si observati ca incepe sa se fixeze. Intre timp, mixati frisca lichida pana obtineti o compozitie pufoasa. Amestecati cu crema de branza. 


Scoateti blatul racit din forma de tort si asezati-l pe platoul de servit. Montati in jurul lui inelul de tort. Peste blat turnati crema de branza si nivelati bine. Dati la frigider pentru 5-6 ore sau cel mai bine lasati peste noapte. 


Scoateti cheesecake-ul de la frigider si treceti cu lama unui cutit pe marginile cheesecake-ului, astfel incat sa eliminati inelul de tort cu usurinta. Ornati dupa bunul plac! :)
Eu am spritat cateva rozete de frisca


 Iar pe deasupra am mai pus coaja rasa de lime si frunzulite de menta proaspata


 Daca mai aveti rabdare si vointa sa va abtineti :), mai dati cheesecake-ul la frigider pentru o ora :)



Daca nu, il puteti servi imediat :)



 Taiati feliile in mod egal, ghidandu-va dupa rozetele de frisca. Folositi un cutit bine ascutit pe care il treceti prin apa fierbinte inainte de fiecare taietura.


 Bucurati-va de aroma si prospetimea fiecarei felii :)



Enjoy! :)


24 de comentarii:

  1. Este o minunatie.Imi place enorm gustul de lime,am sa o fac saptamana viitoare.Imi cer scuze ca o sa apara comentariul meu cu anonim,inca nu stiu cum sa fac sa apara numele meu.Pe f.b. Cornelia Crisan.:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Cornelia! Sa stii ca si noua ne-a placut mult cheescake-ul asta cu lime! Este a doua oara cand il fac si a avut mare succes! Stai linistita, daca te semnezi, am sa stiu ca esti tu. Multumesc de vizita!:)

      Ștergere
  2. ce minunatie ai facut...copiez reteta...sa ma incumet sa o fac ??? cred ca daca reusesc il pap pe tot odata :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Coco, neaparat sa faci traznaia asta! Eu zic ca o sa-ti placa! :) Pup!

      Ștergere
  3. Arata extraordinar! Cu siguranta o sa se pregateasca si la noi acasa desertul asta atat de racoros! Ms pentru reteta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este tare racoros! O sa va placa la nebunie! Pup!

      Ștergere
  4. I love cheesecake and your lime cheesecake looks so pretty! Definitely can have two slices in a go :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh my dear, thank you! It really tastes great! You are right, one slice is never enough! :)

      Ștergere
  5. Amalia, abia astept sa-mi spui cum ti-a iesit! Eu sunt sigura ca o sa fie pe placul vostru! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. felicitari pentru tot ceea ce faci si rusine color care nu stiu sa munceasca cinstit

    RăspundețiȘtergere
  7. Ador cheesecake. Cu limete inca nu am incercat, dar la cat de fain arata ce ai facut aici, trebuie musai :) Multumesc frumos pentru reteta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simona, trebuie neaparat sa-l incerci. Merge si ca umplutura pentru un tort racoros de vara, sau chiar inghetata. Pup!

      Ștergere
  8. O minunatie! aveam si eu o reteta de cheesecake cu lime salvata de muuuulta vreme, dar probabil poza nu era atat de aratoasa sa ma faca sa il si prepar :-). Arata de nota 20! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gabriela, daca te incanta, atunci poti face si reteta asta. Eu sper sa-ti placa! Pup!

      Ștergere
  9. Reteta chiar acum: 70-80 gr unt topit, 400 gr iaurt gras, un plic praf de copt, o lingura de zahar, doua oua, un praf de sare, 200 gr fraina, o lingurita esenta de rom, plus fructe rupte bucati (banana, zmeura, afine, caise, cirese). Rezulta un aluat mai greu, se pune cu lingura in tigaia non-adeziva si se niveleaza cu dosul lingurii. Se lasa la copt 4-5 minute pe o parte si 3-4 pe partea cealalta. Rezulta 8-9 clatite grosute, bine coapte, ultra aromate. Am luat reteta de aici (http://andreeachinesefood.blogspot.ro/2013/06/pancakes-cu-cirese.html) si am adaptat-o (mai iaurt bio in loc de lapte batut, mai putina faina, mai multe fructe). Sint excelente si ultra parfumate! Merg excelent cu sirop de artar sau cu dulceata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) Sigur trebuia sa-mi scrie mie comentariul? :) Sper ca l-ai pus la cine trebuie pe blog. :) Oricum, iti multumesc ca incerci reteta de pancakes cu cirese :).

      Ștergere
    2. Deci gata, am inteles care e treaba, e un comentariu de pe Facebook :). Sincer, ma bucur tare mult ca v-au placut atat de mult pancakes-urile astea! :)

      Ștergere
  10. Eu am facut acest cheesecake si am avut o problema la urmatoarea etapa: cand am introdus gelatina in compozitie, aceasta s-a strans nedilandu-se asa cum ar fi trebuit in compozitie si evident ca nici cheesecake-ul nu s-a intarit asa cum ar fi trebuit. De ce?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Andrea, imi pare rau ca nu ti-a iesit etapa cu gelatina :(. Mai sus in reteta am scris asa: "Din compozitia de crema de branza, luati 5 linguri si puneti-le peste gelatina topita, astfel incat sa aduceti gelatina la aceeasi temperatura cu crema de branza. Turnati amestecul de gelatina si crema de branza peste compozitia din castronul mare cu crema de branza si amestecati bine, astfel incat sa se incorporeze toate. " Ideea era sa nu pui gelatina topita direct in compozitia de branza, ci trebuia sa iei o parte din compozitia de branza sa o incorporezi in gelatina ca sa aduci gelatina la aceeasi temperatura cu branza, dupa care sa torni totul in vasul mare cu crema de branza. Altfel, vei obtine cocoloase la suprafata compozitiei, iar gelatina nu are timp sa se incorporeze perfect in compozitie. Cred ca aici a fost problema. Mult succes!

      Ștergere
  11. Pai tocmai, am incorporat in felul acesta (cu cele 5 linguri) si nu mi-a iesit. Imi cer scuze ca n-am specificat asta in primul post. De asta m-am si mirat ca nu mi-a iesit....eu cred ca diferenta mare de temperatura intre cele 2 compozitii a dus la asta. daca le-as aduce cat de cat la aceeasi temperatura (sa incalzesc putin compozitia), ar duce la o incorporare mai buna? tre' sa spun ca atunci cand l-am mancat am tot gasit bucati de gelatina care s-au strans in loc sa se imprastie in compozitie. :(((

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ideea este sa aduci compozitia de gelatina la aceeasi temperatura cu compozitia de branza din castronul mare. Probabil ca gelatina ta a fost foarte fierbinte. Oricum, atunci cand ai incorporat cele 5 linguri de crema de branza in gelatina, presupun ca totul s-a transformat intr-o masa lichida. Aici este momentul in care poti testa cu degetul daca temperatura din castronul mic este aceeasi cu temperatura din castronul mare. Daca inca este calda compozitia din castronul mic, atunci mai poti pune crema din castronul cel mare, nu ar fi solutie buna sa incalzesti toata compozitia din castronul mare. Eu, de obicei, torn imediat compozitia din castronul mic in castronul mare, dupa care foarte repede amestec cu mixerul, astfel incat sa nu-i dau timp gelatinei sa faca cocoloase la suprafata. Stai linistita, la inceputuri am patit-o si eu de vreo 2 ori :), asa ca doar iti trebuie un pic de practica :).

      Ștergere
  12. Multumesc mult pt raspuns. Asa am sa fac! Sper sa am mai mult "noroc" data viitoare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu zic ca o sa iasa bine data viitoare. Ai incredere ca o sa fie bine :). Mult succes!

      Ștergere

Trimite-mi comentariu aici.