Tartă frangipane cu portocale



Pe ultima suta de metri apar si eu cu o tarta pe care am facut-o demuuuult :) si pe care abia astazi apuc sa o postez. Tarta asta frangipane este una mai speciala, in sensul ca nu are crusta. De ce? Pentru ca atunci cand m-am hotarat sa o fac, nu am avut tare mult timp la dispozitie, in plus, m-am gandit ca va iesi mai putin calorica :). Initial nu stiam cu ce fructe sa fie, insa atunci mi-au cazut ochii pe niste portocale pe care le aveam in fructiera, asa ca...m-am hotarat sa fie cu portocale :). Voi o faceti cu ce doriti, e la fel de buna.
 Dupa cum va spuneam, tarta asta o postez cu un scop anume, adica particip cu ea la Parada lunii aprilie organizata luna aceasta de Magda. As fi creat o droaie de nebunii si cu leurda, asa cum ne-a provocat ea, insa timpul chiar a fost cel mai mare dusman al meu vreo cateva saptamani la rand :)
Draga mea Magda , te rog sa ma ierti ca abia acum am apucat sa postez reteta desi ti-am promis demult, asa ca sper ca inca ma primesti cu ea :).

Ne trebuiesc urmatoarele:

170 g unt
150 g zahar
3 oua
150 g faina migdale (sau migdale intregi)
100 g faina grau
1 lingurita praf de copt
1 lingurita extract de portocale
1 lingurita extract migdale
1 praf sare
2 portocale intregi
2 lingurite fulgi de migdale

Incingeti cuptorul la 180 grade Celsius. Intr-un castron topiti untul la microunde si lasati-l sa se raceasca.
Intr-un bol pregatiti ingredientele uscate (mai putin zaharul). Puneti faina de migdale, faina de grau, praful de copt si sarea sarea. Daca nu aveti faina de migdale, puneti migdalele intregi (din cele decojite albe, pentru a da o culoare frumoasa blatului) intr-un robot de bucatarie impreuna cu o lingura de faina si macinati migdalele marunt pana se transforma intr-o pudra fina. 



Intr-un castron incapator bateti ouale impreuna cu zaharul, extractul de portocale si extractul de  migdale. 
Turnati untul topit si racit amestecand din nou. 


Cu ajutorul telului incorporati amestecul de faina. Trebuie sa obtineti o compozitie ca o smantana groasa care curge de pe tel.




Pregatiti o tava cu dimensiunile 33x23, tapetati-o cu hartie de copt.

Turnati compozitia in tava si nivelati usor.


Spalati bine de tot portocalele cu apa fiarta. Stergeti-le cu un prosop uscat, dupa care taiati-le felii subtiri. Eu am avut o mandolina si le-am taiat mai usor :). Daca portocalele sunt prea mari, taiati feliile in jumatate. 




Aranjati cum va pricepeti mai bine feliile pe tarta. 


Iar pe deasupra presarati fulgii de migdale.


Dati tarta la cuptorul incins pentru 40 de minute. 
Scoateti tarta din cuptor 


Si lasati-o sa se raceasca pentru 15 minute


dupa care o scoateti din tava si o lasati sa se raceasca complet



taiati felii generoase


si pudrati cu zahar


este delicioasa mai ales dimineata



 alaturi de o cafea



Enjoy! :)