Supă de tăiței cu broccoli și ciuperci shiitake



 De ceva timp incoace, am cam dat in patima taiteilor. Da, taitei chinezesti de grau, de orez, de fasole mungo, de toate felurile! Si cand vorbesc despre taitei, nu  ma refer numai la cei stir fry! Aduc in discutie aici si taiteii din supe de carne sau supe de legume, numai bune pe o vreme ca asta. Daca stau bine si ma gandesc, cred ca aici in tara am mancat mult mai multi taitei chinezesti decat am mancat in China, 2 ani cat am stat acolo. Atunci haide sa va povestesc care e explicatia: in primele luni, dupa ce am ajuns in Shanghai, am fost intr-o continua cautare dupa mancare, nu pentru ca mancarea nu se gasea acolo, ci pentru ca niciodata nu stiam ce sa mananc! Astfel ca, pentru o perioada am facut o cura cu taitei la cutie (fangbian mian-traducere mot a mot-taitei convenabili) pe care i-am mancat dimineata, la pranz si seara. Despre taiteii la cutie am mai vorbit si in articolul acesta, si am povestit iubirea la inceput si ura la sfarsit, pe care am capatat-o pentru acei taitei.
Mai tarziu, cand am inceput sa caut mancare mai sanatoasa, am gasit prin supermarket-uri taitei proaspeti la pungi pe care insa nu i-am cumparat niciodata, intrucat la caminul unde stateam, gateam foarte rar. In plus, pungile acelea contineau cantitati cam cat pentru 7-8 portii, imposibil pentru mine de mancat atata! Mergand pe strazile Shanghai-ului, vedeam foarte multe restaurante mici si inghesuite pe marginea strazii, in care erau ingramadite cateva mese. Mesele erau intotdeauna ocupate cu chinezi care sorbacaiau de zor cantitati industriale de taitei in castroane cu supe ciudate si dubioase la culoare, fapt ce nu m-a determinat niciodata sa mananc un astfel de aratari. :) 
Iar ultima explicatie ar fi faptul ca in Shanghai, mancarea de baza este orezul, ci nu preparatele fainoase care se gasesc cu precadere in nordul Chinei: taitei, clatite, turtite, painici...etc.
Insa una peste alta, cei mai buni taitei i-am mancat la restaurantele cu specific cantonez. Daca nu ati incercat niciodata aceste supe, va sfatuiesc sa o faceti! O sa va placa la nebunie!

 Ne trebuiesc:
100 g taitei uscati
10 buchetele broccoli
5 ciuperci shiitake uscate
400 ml supa de legume sau pui
3 catei de usturoi
1 bucata mica ghimbir
2 fire ceapa verde
2 lingurite sos de soia
2 lingurite ulei vegetal
1 lingurita pasta de ardei iute (optional)
1 ardei iute
1 lingurita ulei de susan
sare




mai intai spalati ciupercile shiitake sub jet de apa rece. Puneti la fiert o craticioara cu 100 ml apa, aduceti apa la punctul de fierbere, si puneti ciupercile. Lasati ciupercile sa se rehidrateze pentru 30 de minute. 



intre timp curatati ghimbirul si tocati-l marunt



 curatati si usturoiul dupa care tocati-l. Pentru a da o aroma mai placuta mancarii, mai intai zdrobiti cu lama cutitului cateii de usturoi, dupa care tocati-i cu cutitul. 


tocati numai partea alba de la ceapa, pastrati frunzele verzi pentru garnisit


tocati feliute ardeiul iute (daca mancati mai putin picant, atunci puneti doar o jumatate de ardei)


scoateti ciupercile rehidratate din apa si stoarceti-le bine. NU aruncati apa! 


Intr-o craticioara puneti apa de la ciuperci impreuna cu supa de legume sau de pui si aduceti la punctul de fierbere. Puneti taiteii in apa si fierbeti-i conform instructiunilor de pe ambalaj.


Tocati fasii ciupercile shiitake.


Puneti pe foc o oala mare cu apa si 1 lingurita de sare. Aduceti apa la punctul de fierbere, puneti in apa buchetelele de broccoli si lasati-le sa fiarba 5 minute. Strecurati apa si treceti broccoli printr-un jet de apa rece.




Incingeti cele 2 lingurite de ulei vegetal in wok. Adaugati usturoiul, ghimbirul, ceapa si ardeiul iute. Lasati cateva secunde sa se caleasca pana ce capata toate un miros placut.



 adaugati ciupercile shiitake si mai caliti pret de 1 minut


adaugati pasta de ardei iute, daca folositi, amestecati bine, dupa care sosul de soia, si sare daca mai este nevoie.


dupa care buchetelele de broccoli. Lasati sa se imbine toate, avand grija sa nu striviti verziturile :)


luati bolurile pentru servit, umpleti bolurile 3 sferturi cu taitei


 peste taitei puneti amestecul delicios din wok, avand grija sa puneti de toate :)




dupa care turnati supa in care au fiert taiteii



 picurati deasupra ulei de susan si garnisiti cu ceapa verde tocata



serviti cu mare placere!


bucurati-va ochiul


exersati cu betisoarele tehnica apucatului de broccoli :)



sorbiti cu pofta taiteii


dati gurii infometate felii de ardei iute


si treceti la al doilea bol de taitei


Enjoy! :)