Din culisele Electrolux Inspiration Food Marathon


Dragii mei, 
de ceva timp incoace, adica mai exact de 3 saptamani, tot postez aici pe blog niste retete noi. Retete care pentru mine au fost un adevarat challenge. Ca sa va spun cateva lucruri amuzante din culisele acestui concurs, in ceea ce ma priveste, eu in fiecare vineri asteptam cu infrigurare un mail in care aflam retetele pe care aveam sa le pregatesc pentru saptamana urmatoare. Si nu stiu cum se facea, ca mereu joia ma gandeam la tot felul de teme si idei posibile, oare ce retete o sa mai am de pregatit? :)) Si de fiecare data cand primeam mail, surpriza era la fel de mare, pentru ca niciodata nu puteam sa stiu pe ce meleaguri culinare aveam sa ma avant :). Imi inchipuiam mancaruri indiene, curry-uri fel si fel, mancare romaneasca ca la mama acasa, tajine-uri marocane...ah, ce mi se mai plimba mintea! :))). Insa una peste alta, am participat cu mare drag la acest concurs! Am avut atata verva in mine!Am pregatit cu mult drag si mare grija fiecare reteta astfel incat sa dau tot ce e mai bun din mine la fiecare categorie. 
Tot aici vreau sa mentionez faptul ca la marea majoritate a retetelor am luat cate o piatra in gura :), adica multe dintre preparate sau anumite componente ale preparatelor le-am facut acum pentru prima data. Si unele chiar mi-au iesit! :) Spre exemplu, la reteta Frigarui cu ciocolata si fructe am facut pentru prima data trufe de ciocolata. Pentru ca pana acum nu m-am dat in vant dupa trufele de ciocolata, am zis ca nu e nimic special la ele. Eh, m-am inselat! Trufele facute in casa sunt minunate! :).


Trebuie sa recunosc ca nu intotdeauna am facut pastele in casa, mi-a fost mult mai simplu sa le cumpar si sa le fierb, ca apoi sa le amestec in niste combinatii delicioase! Dar preferatele mele si ale sotului au fost si raman Tagliatelle Alfredo cu somon si capere! Cu aceasta ocazie  am realizat pentru a suta oara ca pastele facute in casa sunt infinit mai bune decat cele cumparate. Asa ca va sfatuiesc si pe voi sa le faceti mai des in casa!


Deliciile suedeze, dupa cum am observat, ne-au dat la toti batai de cap!:) Eu una, cel putin nu aveam habar ca bucataria suedeza ascunde atat de multe delicii! M-am oprit la Smorgastarta, unde am combinat mai multe tipuri de creme, astfel incat sa obtin un tort aperitiv minunat!


Tortul Saint Honore, recunosc, mi-a dat cele mai multe batai de cap! Pentru prima data am facut de la inceput aluatul frantuzesc. Acum, va rog, nu aruncati cu oua in mine! :).Eu zic ca sunt mai priceputa in ale wok-ului, decat in cele ale brutaritului frantuzesc. Dar mi-am dat silinta, si adevarat va zic: daca iubesti aluatul,te va iubi si el pe tine! Te va asculta si iti va oferi surprize minunate! Ma bucur ca am facut cu aceasta ocazie aluat frantuzesc in casa!


Cheesecake-ul cu cafea a fost cel mai frumos lucru pe care l-am facut vreodata! Am facut multe cheesecake-uri la viata mea, insa intotdeauna le-am facut cu blat de biscuiti cumparati. De data aceasta, am facut un biscuite gigant cu boabe de cafea, o bunatate! 


Iar ideea cu mini briosele de cafea pe care le-am "infipt" in crema de branza, a venit in timp ce pregateam biscuitele gigant. 


Si nu va mai spun despre glazura de cafea! Inca o chestie minunata dupa sosul meu de cafea patentat la Negresa cu nuci si sos de cafea! :) Una peste alta, acest cheesecake este o incantare a sufletului! O sa-l refac curand!


Si sa nu va mirati, este prima data cand fac acasa couscous! L-am facut acasa in premiera cu ocazia retetei in 30 de minute, Couscous cu pui si mazare. Am mai mancat couscous prin diferite locuri, dar niciodata nu il mai pregatisem eu acasa, asta nu ca ar fi ceva complicat! Nu l-am facut pentru faptul ca mi se parea mult prea simplu de facut! Dar este atat de util! Il poti prepara cat ai clipi si poti obtine oricand un fel de mancare delicios si sanatos.


Si sincer va spun, imi pare rau ca pana acum am ratat aceasta minune! Exista mii si mii de variante de couscous incat nici nu ma pot satura! Deci da, am sa continui couscous-iada! :)).
Cu aceasta ocazie vreau sa multumesc organizatorilor concursului Electrolux pentru ca m-au acceptat in acest concurs minunat! Sunteti minunati si va iubesc!
Si nu in ultimul rand, mai am aici ceva foarte important de spus: Vreau sa va multumesc voua, celor care m-ati vizitat si m-ati suportat :) in toate aceste 3 saptamani si care m-ati sustinut aici cat si pe Facebook! Sunteti minunati!Nu am cuvinte sa va multumesc indeajuns, insa va promit ca am sa va rasfat si cu alte delicii si pe mai departe! Mai jos aveti toate cele 6 retete insotite de pozele lor (dati click pe poze sau pe link-uri si va vor duce direct la postari). Inca mai puteti lasa comentarii in josul paginii la postarile de rigoare, sau pe Facebook.

Va multumesc din suflet!

1. I love chocolate party-Frigarui cu ciocolata si fructe


2. Italian Pasta-Tagliatelle Alfredo cu somon si capere


3. French Bakery-Tort Saint Honore


4. Delicii suedeze-Smortastarta-Tort Sandwich


5. Coffee Addict-Cheesecake cu cafea


6. Reteta in 30 de minute-Couscous cu pui si mazare


Cu drag, 

Andreea :)