Săptămâna Asiatică se întoarce la LIDL



Si odata cu Saptamana Asiatica ma intorc si eu pe blog :). Sa nu ma intrebati de ce am lipsit, cum a fost sau ce a fost, ca nici eu nu stiu sa va zic. A fost...o pauza! Ganduri multe invalmasite, schimbari de situatie, multe multe si cate altele. Insa lasam astea toate la o parte si vin sa va mai dau niste idei cu privire la unele produse marca Lidl pe care le-am primit spre testare acum cateva zile.
 Cum am spus si prima data cand m-am intalnit cu produsele Lidl, Mancarea asiatica...adevar sau provocare?! , va spun si acum acelasi lucru: Ceea ce scriu in aceasta postare, referitor la produsele marcii in cauza, este parerea mea proprie si personala, iar voi nu trebuie sa fiti influentati de ea. Decideti singuri ce anume sa cumparati si cum sa folositi!

Produsele au fost acestea:


Ca si prima data, toate produsele au venit ambalate individual in stare perfecta. Insa de data aceasta, spre marea mea bucurie, un singur sos gata preparat :). Apoi 2 sticle de ulei si anume: ulei de arahide si ulei pentru wok, despre care am mai vorbit si AICI. Insa si de data aceasta, le-am folosit in prepararea mancarurilor si au fost ok. 

Taiteii Chow Mein (adica chao mian :) ) i-am testat si data trecuta si imi mentin parerea despre ei, si anume faptul ca sunt un pic cam fainosi pentru mancarurile stir fry si ca mai mult se pot folosi in supe. Dar de data aceasta i-am pregatit si in supa si stir fry. 

Am gasit doua borcane care m-au surprins, placut. Primul cu ghimbir liofilizat, care avea miros proaspat de ghimbir si arata destul de bine. In general nu-mi lipseste din frigider o bucata de ghimbir proaspat caci este bun la orice mancare chinezeasca. 


Desi sunt adepta legumelor proaspete si neprelucrate, sa aveti in camara un astfel de borcan cu ghimbir uscat nu strica. Il puteti adauga la ceaiuri, in infuzii, la mancaruri, diferite umpluturi, sau chiar dulciuri. Mai incolo, o sa vedeti ce am creat eu cu el :).


Al doilea borcan a fost cu ceapa verde liofilizata, adica un fel de ceapa verde uscata. Borcanul asta va poate salva atunci cand nu aveti prin frigider ceapa verde si va trebuie neaparat la vreo mancare.


Este ok, caci mirosul este chiar de ceapa verde, culoarea fulgilor de ceapa este chiar verde aprins si placut. Fulgii acestia ii puteti folosi la supe (odata pusi in apa, fulgii se vor hidrata si vor fi precum ceapa verde proaspata), la diferite umpluturi, sau presarati pe deasupra unor preparate.


 Nu v-as recomanda insa, sa-i prajiti in ulei ca baza pentru mancare! S-ar arde mult prea repede si ar schimba gustul mancarii.

A mai fost o cutie cu Fortune cookies (10 bucati), ambalate individual. Desi sunt migaloase de facut, gasiti reteta in Chinese fortune cookies-Prajiturele chinezesti cu ravas , eu prefer varianta facuta in casa. Fortune cookies marca Lidl nu sunt rele la gust, sunt crocante, au gustul specific unei prajiturici cu ravas si au aspect comercial. 


 Insa daca nu va incumetati sa le faceti in casa, de curiozitate puteti sa le incercati si pe acestea. 



Sunt amuzante si merg bine la o petrecere, mai ales ca au si ravase in ele, in germana! :)), motiv bun sa invatati germana, sau sa o exersati :P.


Iar daca nu stiti germana, gasiti pe verso ravasului si varianta in engleza :))


A mai fost o sticla de Asia Sprizz, un fel de bautura pe baza de vin cu aroma de fructul pasiunii si fructe goji-cam dulce pentru gustul meu. O puteti servi la desert. Si un borcan Indonesia Wok Sauce-la inceput are gust dulce, apoi la sfarsit gust picant. Despre sosurile gata preparate la borcan, imi stiti parerea, insa daca va hotarati sa-l folositi, va dau mai jos o idee cum sa-l gatiti. 
Un borcan cu muguri de bambus (lamele) si o cutie compot de lichee, pe care le-am folosit si au fost ambele ok. Lamelele de bambus s-au comportat bine la gatit, iar gustul final a fost cel pe care il obtin de fiecare data in mancaruri, deci, OK. Daca cumparati pentru prima data muguri de bambus la borcan, nu uitati ca au un miros tare ciudat si specific! Despre asta am mai vorbit AICI si AICI. Deci nu va speriati, asa trebuie sa miroasa mugurii de bambus la borcan. 



Cat despre compotul de lichee, este exact ca cel pe care il mancam eu in China. Daca nu ati mai mancat nici compot si nici fructe proaspete lichee, trebuie sa stiti faptul ca fructele lichee sunt foarte dulci si parfumate. Iar cele din acest compot au fost aproape ca cele proaspate si foarte ok. 

Buuunnn...si acum ca am avut toate aceste produse la indemana, le-am disecat pe fiecare in parte, le-am cantarit, masurat, mirosit testat...am trecut si la gatit! :) Iata cateva idei de mancaruri.

Am inceput cu taiteii :

Supa de taitei cu chiftele si spanac



pentru chiftelute folositi:
200 g carne tocata de porc si vita, 1/2 lingurita ghimbir liofilizat, 1 lingurita ceapa liofolizata, 1 lingura sos de soia, 1 lingurita amidon, 1 lingurita vin de orez (alcool de gatit), sare, piper dupa gust. Amestecati toate ingredientele bine, astfel incat sa obtineti o pasta constistenta. Lasati la frigider 20 de minute. Scoateti compozitia din frigider si formati chiftelute pe care le tavaliti prin amidon (nu faina!).



 Prajiti-le in ulei incins pana devin aurii brune. Daca le tavaliti prin amidon, chiftelutele vor fi mai crocante si mai gustoase. Le scoateti pe un servetel de bucatarie si le lasati deoparte.

 Pentru supa:

500 ml supa de pui, 1 lingurita ghimbir liofilizat, 1 lingurita ceapa verde liofilizata, 1 lingura sos de soia, sare si piper alb dupa gust. 

Intr-o cratita turnati supa de pui, peste care adaugati ingredientele de mai sus. Lasati supa pe foc pana ce incepe sa clocoteasca


 Intre timp puneti 100 g taitei la fiert in apa clocotita cu sare, 4 minute sunt de ajuns.

In castronul de servit, puneti 1 lingurita pasta de susan, si 1 lingurita sos de soia.



adaugati peste un catel de usturoi tocat marunt




spalati si curatati o mana zdravana de spanac tanar


cand supa a dat in clocot, adaugati spanacul si stingeti focul.


puneti taiteii fierti in bolul de servit


asezati peste taitei chiftelutele pregatite


dupa care turnati supa fierbinte si puneti deasupra spanacul.


turnati pe deasupra cateva picaturi de ulei si serviti





neaparat fierbinte! :)


si tot cu taitei am pregatit:

Taitei picanti stir fry cu legume

tocati fideluta 1 bucata de praz de 5 cm lungime, 1 bucata cat o nuca de ghimbir, 2 catei usturoi, 1 ardei rosu iute. 
Puneti la fiert in apa clocotita cu sare 100 g taitei Chow Mein,

in wok-ul incins turnati 2 lingurite de ulei pentru wok


adaugati 5 foi de varza chinezeasca taiate feliute,


50 g muguri de bambus tocati fideluta si 1 morcov tocat fideluta


dupa care 3 linguri de mazare verde nefiarta


condimentati cu 2 linguri Indonesia wok sauce, 1 lingura sos de soia, 1 lingura vin de orez (alcool de gatit), 1 lingurita zahar,  sare si piper dupa gust.


adaugati taiteii fierti si scursi de apa, amestecati bine. La sfarsit picurati deasupra ulei de susan


 garnisiti cu fulgi de ceapa verde liofilizata, susan negru, coriandru si cateva bucatele de ardei iute.
Serviti fierbinte!


Si dupa toate acestea, a venit si vremea desertului. Am zis sa fie tot asiatic, asa, ca sa fim tot in tema :))

Am inceput cu litchee:


Perle de tapioca cu lapte de cocos si lichee 


Pentru cine nu a auzit de ele, asa arata perlele de tapioca. Tapioca este foarte folosita in deserturile asiatice, mai ales in preparatele reci, de tip budinca. Eu le-am gasit in magazinul Ki-Life din Piata Amzei.
Daca nu aveti perle de tapioca, nu le gasiti sau nu va incanta ideea de a le folosi, atunci le puteti inlocui cu orez cu bobul rotund. Iese un desert aromat la fel de bun si de placut. Insa eu astazi va dau reteta pentru tapioca :)


Puneti la fiert 4 cesti cu apa de la robinet. Cand a dat apa in clocot, adaugati 1 ceasca de perle tapioca si fierbeti la foc mic timp de 30 de minute. Veti observa ca pe parcursul fierberii perlele incep sa devina transparente, vor deveni usor gelationoase, iar apa in care fierb incepe sa devina vascoasa.



Dupa 30 de minute strecurati perlele, (inca veti observa mici puncte albe in interiorul perlelor) aruncati apa in care au fiert si clatiti-le sub jetul de apa. Puneti-le din nou la fiert impreuna cu sucul din compotul de lichee, 30 g zahar, 1 pastaie de vanilie si 250 ml lapte de cocos. Mai lasati sa fiarba la foc mic 15 minute, amestecand din cand in cand sa nu se prinda de fundul vasului, dar cu grija sa nu spargeti perlele de tapioca. Gustati! Daca va place mai dulce, atunci mai adaugati zahar. Lasati sa se raceasca 20 de minute.



turnati budinca de tapioca in pahare, cupe de inghetata sau cesti



 decorati cu menta si fructe lichee din compot




 serviti la temperatura camerei sau rece de la frigider

Si daca nu vreti desert asiatic, atunci puteti pregati niste delicioase

Fursecuri cu ghimbir, portocale si migdale
alaturi de

Ciocolata calda cu ghimbir ( un deliciu!)


Incingeti cuptorul la 180 grade C.
Intr-un blender puneti 1 lingurita de bucati ghimbir liofilizat, 120 g zahar brun, 75 g migdale. Macinati tot pana obtineti o pudra 


 Intr-un castron mixati 80 g unt la temperatura camerei, adaugati pudra de ghimbir, migdale si zahar, mixati bine


Adaugati un ou si mixati din nou


adaugati coaja rasa de la 1 portocala, 1 lingurita extract de vanlie, 1 praf sare, 1/2 lingurita praf de copt, 1 varf lingurita bicarbonat de sodiu si 160 g faina alba


amestecati totul pana obtineti o compozitie consitenta . Din compozitia obtinuta formati bilute mici de marimea unei nuci pe care le turtiti ca pe niste banuti. Veti obtine fix o tava de fursecuri, adica fix 25 de fursecuri :)


deasupra presarati cateva migdale tocate


Coaceti fursecurile pentru 10 minute


 iar pentru Ciocolata calda cu ghimbir:

200 ml smantana lichida 15%
75 ml lapte
120 g ciocolata neagra 65% cacao
50 g zahar brun
1 lingurita extract vanilie
1 lingurita ghimbir liofolizat
3 cuisoare

intr-un ibric atuceti la punctul de fierbere smantana lichida si laptele impreuna cu ghimbirul liofolizat si cuisoarele. Adaugati zaharul, extractul de vanilie si ciocolata neagra. Amestecati incontinuu pana ce s-a topit toata ciocolata (cam 5 minute).


Strecurati ciocolata calda si turnati in cesti. 



 o aroma incredibila!


 mai buni de atat nu se poate! :)


Cam acestea au fost propunerile mele. Sper sa va placa! Daca folositi produsele acestea Lidl sa-mi spuneti si mie cum vi s-au parut. Si ca si data trecuta va spun sa aveti grija ce produse alegeti si cum le pregatiti! :)

Spor!