Crumble de zmeura, crumble de caise




Pe alese! :) Cum pe pietele noastre se gasesc fructe din abundenta, ma gandesc ca si voi faceti la fel ca mine: cumparati mai multe tipuri de fructe, mancati ce mancati din ele, dupa care mereu mai raman cateva pe care nu mai aveti chef sa le mancati. Si atunci ce faceti cu ele? ca nu sunt indeajuns pentru o prajitura. 
Reteta o stiti cu siguranta, eu o scriu astazi doar ca sa va aduc aminte de ea si in fine...sa va fac un pic pofta...:P. Si tot cu ocazia asta va spun ca reteta asta o trimit direct la Daiana si Cosmin pentru Provocarea lunii iulie. 
Mie mi-au ramas niste zmeurici prin frigider si vreo 3 caise. Le-am transformat intr-un deliciu de crumble. La o adica, le puteti coace, ori separat, ori impreuna...rau nu are cum sa iasa! :)

Iata ce am facut eu:



Am luat 2 vase ramekin, le-am tapetat usor cu unt topit. Intr-un castron mic am tocat 3 caise, iar in celalalt vas am pus zmeura. Peste fiecare am pus cate 1 lingurita zahar tos, 1 strop extract de vanilie, 1 lingurita amidon de porumb
intr-un ramekin am pus amestecul de  zmeura, iar in celalalt amestecul de caise. Am stors sucul de la 1(una) portocala, si l-am turnat peste fructe. 



Pentru topping:  2 lingurite unt rece, 2 linguri faina, 2 lingurite zahar, amestecate toate repede pana se fac firmituri. Amestecul se repartizeaza si el in mod egal in 2 boluri: in bolul pentru amestecul cu zmeura am pus 2 linguri de alune de padure macinate, iar in bolul pentru amestecul cu caise am pus 2 linguri fistic macinat. Asa...ca sa le recunosc mai bine :), pentru gust, pentru savoare...stiti voi! Pentru mancat! :)


Topping-urile astea delicioase se repartizeaza peste amestecul din ramekine, se dau la cuptorul incins la 200 grad C, pentru 15 minute 


Scoateti-le din cuptor si lasati-le sa se raceasca in jur de 10 minute, la mine caisele au fost mai "nervoase" si au fiert mai cu bulbuci :))


 chiar daca nu rezistati tentatiei, incercati totusi sa faceti operatiunea asta caci sunt fierbinti ca lava vulcanului :)



 dupa care...lasati-va in voia simturilor!


 incepeti cu cel de zmeura


 sau cu cel de caise


 fiecare este unic si gustos in felul sau


 si ca totul sa fie si mai pacatos, peste fierbinteala asta, puneti si un glob de inghetata fierbinte, va spun eu, zmeura asta o sa va ridice pana in Rai cu racoarea inghetatei, dupa care o sa va tranteasca panaaa departe in profunzimea fierbintelii....



 Enjoy!


Etichete: