Am gatit la Barbizon Steakhouse!



Daca acum ceva timp cineva mi-ar fi spus ca voi ajunge intr-un loc ca asta, cu siguranta as fi zis ca glumeste! Va spun de pe acuma ca ziua de 5 mai a ramas pentru mine una memorabila (si nu, nu va ganditi la "Ziua barbatului " ca in niciun caz nu a fost memorabila din acel motiv :)) ), ci pentru faptul ca am avut ocazia sa gatesc intr-un restaurant de 5 stele. O zi in care am vazut arta gatitului cu alti ochi si o zi in care am invatat multe lucruri importante pentru mine ca incepator in ale bucataritului. Pana va povestesc eu mai multe, priviti mai intai la poza de mai jos si spuneti-mi ce vedeti ca fiind in neregula. La sfarsit am sa va spun eu, in caz ca nu v-ati dat seama. Eu, va marturisesc, sub emotia momentului, am facut una dintre cele mai grave greseli din cate se pot face intr-o bucatarie.



"Vinovate" pentru prima mea experienta culinara adevarata sunt Ioana Grigore si Stefana Torcea de la Lumea Retetelor , cu care am mai lucrat si in alte proiecte. Odata ajunsi la Hotelul Pullman (fostul Sofitel), o intalnesc si pe Irina Feleaga de la Cooking with a view, un super blog cu poze minunate! Pasim cu emotii in bucataria hotelului Restaurant Barbizon Steakhouse, si simtim ca ni se taie rasuflarea! Aici am fost intampinate de catre Tiberiu Capudean, Marketing& PR Director Barbizon.
Si cum eram noi nerabdatoare sa incepem sa gatim, ne suflecam mainile ca sa ne apucam de treaba, insa nu inainte de a aplica cu strictete regulile de baza ale unei bucatarii care se respecta: mai intai ne-am pus sorturile de bucatar si bonetele fara de care nu aveam voie sa intram in bucatarie, dupa care a urmat instructajul de protectie a muncii. Pe parcursul celor 5 ore cat am stat acolo, am fost atent supravegheate de catre Chef Dumitru Bucsa si Sous Chef Vlad Radulescu, 2 maestri in ale bucatariei, carora le multumesc pentru pretioasele sfaturi si ajutorul dat in bucatarie. Irina este ajutata de catre Chef Bucsa sa isi aranjeze cum trebuie sortul,


 eu si Ioana ne descurcam cum putem :) 




 apoi urmeaza partea amuzanta cu pusul bonetelor, facem o poza si haida la treaba!


Si tot inainte sa ne punem pe treaba, ne spalam riguros pe maini, dupa cum spune regulamentul, 30 de secunde cu apa la temperatura la care suporta pielea noastra. Si daca credeti ca cineva glumeste cu igiena intr-o astfel de bucatarie, ia priviti aici ce plan:




Acum ca am lamurit-o si pe asta, ne instalam fiecare la planul ei de lucru. Initial, va marturisesc, am crezut ca o sa ma pierd in bucataria asta!


De la inceput va zic ca ceea ce se vede in poza este doar un sfert din cat este de fapt bucataria de mare! M-am simtit ca intr-o fabrica! :) Daca ai copt o prajitura, o coci la raionul de patiserie! Vrei o farfurie? Te duci in camera de vesela si farfurii! Asa ca mare uimirea mi-a fost la inceput sa nu gasesc pe blatul de lucru nici macar o lingura lasata, nici macar o farfurie!



Dar deasupra noastra tronau aceste polonice si acea spatula minune care mi-a fost mie de ajutor mai tarziu. Despre polonice sa va mai spun ca aveau dimensiuni de 500 ml si 1 litru??? Eu una nu stiu daca sa ma bucur sau nu, am avut nevoie in bucatarie de niste tigai si un inel pentru copt blatul, insa Ioana si Irina au trebuit sa se lupte cu niste cratitoaie ditamai, pentru a gati mancarica pentru 10-11 persoane cat ne stranseseram noi acolo :)




Si intr-un final, ne apucam de gatit. Eu, cu mare entuziasm ma apuc in acelasi timp de vreo 3 feluri de mancare, sa nu zica cumva cineva ca sunt lenesa in bucatarie! :). Atata zel si entuziasm am avut in mine, incat la sfarsit li se lungisera urechile tuturora de foame ca eu nu mai terminam cu mancarurile! :)

Ioana pregateste un delicios pui cu legume si "imbatat" cu vreo 750 ml de vin alb


eu imi caut de zor ingredientele pe care le gasisem  deja cantarite si frumos asezate


 am parte de cea mai frumoasa demonstratie de tocat morcovi, in 3 stiluri diferite!



altii au parte de demonstratii de tocat ceapa :)


 eu imi vad de tocatul meu incet, si mic si...ah, cred ca ma las de tocat! :))


Ioana  toaca la mare meserie un praz :)


Iar Irina pregateste curata broccoli muuuult, cam cat pentru un deliciu de Supa crema de broccoli cu branza cu mucegai si o ciocolatosenie care urmeaza sa ne lase pe toti cu gura cascata :)


pricepeti ideea, nu? :)


 Una-doua si pune prajiturica ei la rece, 


 in timp ce eu nici macar nu sunt la stadiul de copt! :)


abia ma apuc de calit legumele ca sa repet acele Pungute gustoase, stiti voi care


numai ca de data asta le-am umplut cu legume si somon, o minune! Trebuie sa incercati si varianta asta!


reusesc sa umplu bucataria de faina, spre disperarea lui Chef Vlad :), si intr-un final le dau gata: 


si pentru ca tot eram la "capitolul faina", execut si o painica chinezeasca cu ceapa (da, painica mea preferata cu care va stresez de ceva timp incoace :) ), ca deh, suntem cu blog chinezesc, nu? :)


initial planuisem sa execut 2 painici mai mici, dar cum acolo tigaile toate sunt XXL, ambalez tot aluatul intr-o paine maaare cat toata tigaia, multumesc tuturor pentru ca m-au ajutat sa intorc ditamai painea si pe partea cealalta in tigaie si mai ales multumesc spatulei cam cat lopata ca fara ea nu stiu cum intorceam minunea asta cu ceapa in tigaie! :)





intr-un final iat-o si pe ea :)


Intre timp Stefana ma ajuta sa toc niste prune buuuune si rotunde...


pe care le trantesc intr-o tigaie plina cu caramel


 si pe care le vars fara mila pe un blat de migdale


si care intr-un final sa devina o chestie de genul asta...:)


Vreti reteta? urmeaza imediat dupa aceasta postare, pentru ca neaparat trebuie sa va povestesc despre prajiturica asta de vis. De ce zic vis? Pentru ca am visat-o intr-o dimineata! Nu radeti ca nu e de glumit! Intr-o sambata dimineata am visat ca fac o prajturica insiropata cu un fel de caramel si ceva prune...nu stiu sa va zic de unde...cred ca ramasesem in cap cu un Tarte Tatin de pe undeva..oricum, n-am stiut ce nume sa-i dau la inceput, va cerusem la un moment dat si ajutorul pe Facebook :). Asa ca am decis sa o prepar o data acasa, sa vad sigur ca iese, i-am dat pe toti pe spate cu ea, si apoi am executat-o si  aici in bucatarie.  Deci, vreti reteta? Stai tuned ca urmeaza in postarea imediat urmatoare! :)


 Irina scoate de la frigider ciocolatosenia, daca vreti reteta, o gasiti chiar la ea pe blog, adica aici.


Parasim bucataria cea spatioasa si perfecta cu toate bunatatile pregatite spre un loc ce avea sa ne lase cu gura ca la dentist!
Restaurantul Barbizon Steakhouse!


Pozele nu sunt asa graitoare, dar poate va faceti o idee mai buna despre restaurant uitandu-va si pe filmuletul asta , sigur o sa va placa! Sau puteti vedea chiar cu ochii vostri daca mergeti la adresa: Piata Montreal nr. 10, in incinta Hotelului Pullman Bucharest World Trade Center sau faceti rezervari la +40(0)21 202 16 35 sau  pe mail la barbizon@pullman.ro . 


Totul era asezat cu mare precizie


si stralucea de curatenie




aranjat frumos si cu bun gust


tot aici restaurantul are o mini bucatarie unde clientii pot vedea tot ceea ce li se gateste, aici noi am aranjat preparatele pe farfurii



eu cu painica mea


 Ioana si Irina  aseaza supa in boluri 




 dupa care aranjeaza puiul cel gustos pe patul delicios de legume



 painica mea vine taiata (stramb bineinteles, ca asa ma pricep eu cel mai bine! :)) ) peste bolurile cu supa, s-au potrivit de minune! :)


 hamesiti de foame punem toti masa cat de repede si ne punem pe festin:



Supa crema de broccoli a Irinei a fost atat de buna incat am si uitat sa o pozez mai de aproape, abia dupa ce ne-am mai potolit foamea, ne-am pus iar pe facut poze :). A urmat deliciul de pui al Ioanei, atat de fraged, gustos si tare aromat.


Pungutele cu legume si somon


si....apoteoticul desert!


Ciocolatosenia Irinei si tarta mea din vis alaturi de o cupa mica de inghetata


un duo perfect!



Iata-ne! :) Final victorios! :)



A fost o dupa amiaza tare placuta! Imi cer iertare pe aceasta cale tuturor pentru dezastrul pe care l-am lasat in urma mea in bucataria restaurantului si pentru faptul ca i-am dus la disperare cu orele intarziate prin bucatarie :), dar emotiile m-au napadit cu totul! :)  Va multumesc pentru intelegere si rabdare! :)


Iar voi daca inca nu ati descifrat dilema din poza de la inceput, va zic prima regula de igiena intr-o bucatarie: nu lasati conserve de niciun fel pe blatul de lucru din bucatarie! Conservele sunt depozitate in cele mai murdare locuri! Desi stiam acest lucru, primul instinct al meu a fost sa asez conserva pe blatul de lucru si sa o  desfac acolo. Nope! Voi sa nu faceti asa ceva! Si daca tot suntem la acest capitol, atunci nu lasati pe masa de lucru nici sticla de ulei, borcanul de mustar si orice alt borcan pe care l-ati cumparat de la magazin, eventual decat daca le-ati spalat foarte foarte bine!

Enjoy food and cook with love! :)









Etichete: