Electrolux mă invită la Cina Regală



Particip cu mare drag si emotii la invtatia Electrolux sub umbrela Passion4Cooking si anume o Cina Regala la Palatul Elisabeta impreuna cu A.S.R Principesa Margareta si 5 food bloggeri. Pentru a putea participa la acest eveniment special si unic, a fost organizata o competitie in care noi, food bloggerii am avut ocazia de a  alege una dintre retetele A.S.R Principesa Margareta indicate pe site-ul Electrolux, retete care se regasesc si in Cartea Regală de Bucate, care a  iesit de sub tipar in anul 2010. Fiecare food blogger a putut sa-si aleaga numai o singura reteta din cele indicate, si sa o pregateasca intr-o maniera unica, personala si creativa.


Iata si varianta mea de:
 Sos de mango si rodii cu somon la cuptor


pentru sos (salsa):
1 fruct mango, curatat si taiat in cubulete de 1 cm
1 fir ceapa verde tocat marunt (numai partea verde)
1 lingura coacaze rosii uscate 
1 lingura coacaze rosii proaspete
1 lingura vin de rodii
2 linguri coriandru proaspat 
 1 lamaie verde (lime)
1jumatate ceapa rosie
2 ardei iuti 
1 catel usturoi
sare, piper

pentru somon:
4 fileuri somon ( a 200 g fiecare)
1 lamaie verde (lime)
2 lingurite ulei
2 lingurite boabe coriandru macinat
2 catei usturoi pisati

pentru ornat
1 lime
foi salata verde

Pentru inceput am taiat fructul mango in cubulete de 1 cm, am tocat fin ceapa verde si coriandrul. Dupa cum spunea si reteta, daca nu gasiti seminte de rodie, adaugati 2 lingurite de ceapa rosie. Ceapa rosie va da un gust special si o culoare tare placuta acestui sos de mango. Pentru a da acel gust minunat, inconfundabil de rodie, eu am adaugat vin de rodii.  Am tocat marunt ceapa rosie si ardeii iuti uscati. 


 Intr-un castron am amestecat cubuletele de mango, ceapa verde, ceapa rosie, si bobitele de coacaze uscate.


 am stors sucul de lamaie verde, l-am turnat  separat intr-un bol, in care am amestecat vinul de rodii, coriandrul proaspat tocat, ardeii iuti pisati, usturoiul pisat, sarea si piperul


amestecul obtinut l-am turnat peste compozitia de mango


Am potrivit gustul din nou de sare si piper



 Sosul obtinut l-am pastrat peste noapte in acest bol de sticla. A doua zi, am scos din compozitie coacazele uscate si pentru un aspect mai frumos si un gust proaspat, le-am inlocuit cu bobite de coacaze proaspete. O savoare aparte!



Pentru somon, am incalzit cuptorul la 260 grade Celsius. Intre timp am scos sosul de mango din frigider si l-am lasat sa ajunga la temperatura camerei. 



intr-un bol am amestecat boabele de coriandru macinat, uleiul, sucul de lamaie, cateii de usturoi pisati, sarea si piperul


cu acest amestec am uns cu ajutorul unei pensule fiecare din bucatile de file de somon


pe o tava am pus hartie de copt si am asezat fileurile cu pielea in jos, le-am dat la cuptor pentru 13 minute. Daca doriti ca somonul sa fie mai putin patruns, atunci lasati fileurile la cuptor pentru 11 minute. 


Am asezat fileurile de somon pe un pat de salata in farfuria de servit, peste care am pus sosul de mango




 boabele de coriandru macinat au dat o savoare speciala somonului la cuptor


iar coacazele usor acrisoare si mango parfumat au dat prospetime preparatului in sine


 un gust minunat


 un rafinament aparte


o Cina Regala!

Etichete: