Am gătit alături de Ecuisine si Lidl


Povestea pe care am sa vi-o spun astazi este una taaaare placuta! Anul trecut am inceput o frumoasa colaborare virtuala cu site-ul Ecuisine , dar intr-un final am decis sa ne cunoastem mai bine :). Asa se face ca spre sfarsitul anului, ne-am intalnit la o provocare culinara. Ecuisine si Lidl . Am primit vestea cu mari emotii si am acceptat din prima clipa. Si nu ne-am intalnit oricum, ci intr-un cadru competitional! :) Mai multe detalii gasiti si aici.
Ne-am facut 2 echipe ca sa ne duelam cu niste preparate care mai de care, pe spranceana alese si tare deosebite! Japanese food sa fie atunci! Si cum eu pana acum nu prea am gatit mancare japoneza ca la mama ei acasa, imi zic ca provocare mai mare ca asta nu poate exista.


Ne intalnim la locul faptei, adica la vila Rodizio, eu si echipa mea, 2 fete minunate care m-au cucerit si fara de care nu m-as fi descurcat in acea zi! Carmen Iocu si Oana Teglas, va multumesc fetelor!




 Si echipa rivala :) Lavinia de la Bucatar sub acoperire, Andreea de la Taste bazar si Florina Fecioru.



Se strang echipele, se aduna Ecuisin-istii, juriul, bucatarul sef Tibi, se pregatesc diplomele si incepe dezmatul! :)



Starter: Carpaccio de creveti


Carmen si Oana taie intr-un mod cat se poate de finut dovleceii,


crevetii  si dovleceii sunt trasi repede in tigaie,


facem rulourile, punem si sosul deasupra,

asta a fost tot.

Dupa degustare, echipa rivala castiga-noi pierdem :(, eh lasa ca la runda urmatoare castigam noi! :)


Felul principal 1: File somon pe pat de soba cu legume


un fel de mancare delicios, simplu de pregatit de altfel, numai ca noi am avut probleme cu plita de gatit, cea cu inductie :D. Pana ne-am imprietenit noi cu plita in cauza, Ecuisin-istii si invitatii s-au distrat maxim, au participat la concursuri, au castigat si s-au delectat cu niste bunatati oferite de organizatori.






Noi am calit legumele in tigaie

si am pus la perpelit somonul, plita ne-a facut iar in ciuda, somonul nu s-a perpelit asa cum vroiam noi :))





haida repede cu pastele soba, haida repede cu legumele,


iata si preparatul!



eu una, grabita de fire cum sunt, va zic sa nu faceti ca mine. Chinezul din urechea mea stanga a zbierat tot timpul sa ma misc repede, intocmai ca la mancarurile chinezesti, stir fry, stir fry! Si bineinteles ca pe partea cealalta, bucatarul japonez  din urechea dreapta imi soptea sa ma misc incet, delicat si cu talent, intocmai ca un bucatar japonez. Deci, retineti! Bucataria japoneza este mult mai tacticoasa si mai calculata decat cea chinezeasca. Exact cum sunt si cele doua natii de oameni! :) Chinezii grabiti si iuti de mana, japonezii mai lenti, dar precisi si exacti. :)
Asa ca mi-am primit lectia de bucatarie si la acest fel de mancare, iar la degustare...echipa formata din Lavinia, Andreea si Florina  mai castiga un punct, noi pierdem :(.

Eiiii....bun! Si vazand eu una ca asta, trag aer in piept si sprijinita zdravan de Oana si Carmen incepem runda 3 adica

Felul principal 2: Unagi Steak

pentru prima data in viata am avut onoarea si bucuria sa gatesc acest preparat minunat: peste anghila! (mai multe detalii despre anghila preparata in Japonia gasiti aici.  In China mai mancasem acest fel de mancare la restaurantele japoneze, insa numai la ocazii mari, pentru ca o portie de minune d-asta este destul de piperata incat sa nu-ti permiti sa mananci in fiecare zi! :). Insa aici bucatarul Tibi ne indica sa pregatim anghila intr-un stil fusion. Ohooo si ce mai fusion! Pai stati sa vedeti!


scoici St Jaques o nebunie!

creveti si mango=un piure minunat si delicat
pat de branza toufu, baby corn si asparagus
anghila steak in sos miso


deci treaba sta in felul urmator:


tocam marunt crevetii si mango, sotam in tigaie...lovely!


branza toufu si ea perpelita in tigaie


urmeaza asparagusul blanchat+baby corn


de retinut faptul ca anghila se gaseste in magazine semi-preparata, procesul de semi-preparare dureaza zile intregi, deoarece anghila este marinata



revenim: piesa de peste unagi trasa in tigaie apoi sos miso sake



scoicile rumenite in tigaie (am pus eu si miso sake peste ele :) ca sa le imbat ca lumea :)) )


piureul de mango si creveti peste unagi, iar scoicile St. Jaques rumenite pe pat de alge.



le voilà!



la degustare...am primit un prim punct! yupiie!


hai ca am prins curaj! :)

s-a degustat tot! :))


4. Desert: Inghetata din ceai verde prajita

de fericire ca am luat si noi un punct, va zic ca am facut desertul mai repede decat s-a mancat! :). Despre acest fel de desert sigur ati mai auzit. Este foarte renumit in Asia, mai ales in tarile mai exotice, gen Thailanda, Malaesia si Vietnam, dar se gaseste la fel de bine si in China si Japonia. Poate fi considerat si un desert chinezesc, insa el nu a fost inventat in China si nici nu este considerat a fi desert traditional chinezesc. Cam de aceea eu nu am postat pana acum acest fel de desert. Dar cu prima ocazie am sa-l fac si am sa-l postez pentru ca este fenomenal de bun! :)

Poza nu am decat una, si aceea cam ciudata :)



deci, inghetata de ceai matcha (pudra de ceai verde japonez), in pandispan si aluat tempura, servita intr-un sos de mango.

la degustare...primim un punct! Bingo! :)
cum felurile de mancare se terminasera, iar punctajul era acelasi pentru ambele echipe, juriul se strange si se sfatuieste....



si se sfatuieste...


Fetelor, voi stiti cum se curata ceapa si usturoiul foarte usor? Eu n-am stiut! :)) Caci la intrebarea de baraj ce ni s-a pus pentru a face departajarea, a raspuns echipa Laviniei: se curata foarte usor daca sunt tinute cateva minute in apa rece! :) Ei bun, data viitoare am sa stiu si eu treaba asta :). Primim locul 2 si felicitarile de rigoare:). Echipa formata din Lavinia, Andreea si Florina castiga. Felicitari fetelor!



Si uite asa, am petrecut de minune intr-o vila superba cu oameni bucurosi si voiosi!

Multumesc inca o data pentru ajutor Oana Teglas si Carmen Iocu!

Multumesc pe aceasta cale Ecuisine si Lidl, multumesc organizatorilor, multumesc revistei Casa si Gradina si nu in ultimul rand,

Sa ne vedem cat mai curand si la alte evenimente culinare!

Etichete: