Plăcinţele cu legume


 Nici nu pot sa va spun cat de incantata sunt de aceste placintele! Sunt atat de bune, satioase, cu aspect tare placut si reprezinta un aperitiv excelent. Bineinteles ca exista si varianta mai light si chiar si varianta de post daca renuntam la produsele lactate si la oua. Ceea ce este si mai placut este faptul ca in aceste placintele putem pune ce legume dorim si in ce cantitati dorim. Nu va mai tin de vorba, ci va spun ce si cat am folosit eu:)

10 ciuperci champignon
1 buchet broccoli
1 zuchinni
2 morcovi
1 ardei gras rosu, 1 ardei gras verde, 1 ardei gras galben
2 foi de placinta
2 oua
100 g unt
100g cascaval ras
2 linguri de smantana
sare, piper, 1 lingura de seminte de susan

Mai intai am pus la fiert o oala cu apa si sare, cand a dat in clocot, am pus buchetelele de broccoli si le-am lasat 5 minute sa fiarba, apoi le-am pus la scurs.


am spalat ardeii

ciupercile

 si zuchinni

 apoi le-am tocat dupa cum urmeaza: ciupercile feliute mai mari

 

 ardeii in bucati mai maricele, zuchinni si morcovii in rondele


 apoi am inceput sa le calesc in cantitati mici de unt, dar pe rand, fara a uita sa pun sare si piper:
prima data ciupercile

 
 apoi ardeii, bineinteles cu sare si piper :)

 apoi zuchinni

 morcovii

 am pus apoi toate legumele intr-un castron mai mare si le-am lasat sa se racoreasca

 

( am pus legumele la calit foarte putin, numai cat sa se inmoaie usor de tot, le-am calit ca sa nu isi lase zeama la copt , dar se si pot fierbe), apoi am adaugat peste ele un ou si am amestecat bine

 peste ele am presarat cascavalul ras, am amestecat din nou bine

 in tava am intins  o foaie de aluat

 peste foaie am pus umplutura de legume

 pe deasupra am mai presarat un pic cascaval

 si le-am acoperit cu cea de-a doua foaie de aluat

 am batut celalalt ou

 am adaugat si 2 linguri de smantana

 am uns foaia cu acest ou, iar peste am presarat susanul

 am dat la cuptor 30 de minute si iata ce a iesit:

 

am taiat in mai multe placintele

  

au un colorit superb!
 si un gust sublim!

 se pot servi si calde si reci




 vi le recomand cu caldura

 eu le-am servit chiar la micul dejun :)

Enjoy!

Etichete: